Zarejestruj

Projekty »

A znasz to? Motywy literackie w grach wideo

:: Projekt U006 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadgimnazjalna
Forma prezentacji
ćwiczenia, dyskusja, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
n. humanistyczne
Przedmioty
język polski
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Humanistyczny
Autorzy
Przemysław Kaliszuk (kierownik),
Damian Szandecki, Justyna Teterwak, Kinga Wyskiel, Filip Koperski, Adrian Grzesiuk
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2019-09-20 11:00 - 13:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Wydział Humanistyczny (201)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 4a

Inne projekty w tym miejscu

Gry wideo stały się pełnoprawnym elementem współczesnej kultury. Jako stosunkowo młode zjawisko odwołują się do rozmaitych tekstów kultury, korzystając z wątków i motywów obecnych w starszych mediach. Widać to szczególnie wyraźnie, gdy gry w charakterystyczny dla siebie opowiadają historie, które znamy z książek czy filmów. Po co właściwie grom literatura? Jakie rodzaje nawiązań znajdziemy w różnych gatunkach gier? Czy odczytanie tych zależności jest konieczne, aby w pełni rozkoszować się rozgrywką? Chcemy zastanowić się wspólnie z uczestnikami zajęć nad tym, czy teorię dotyczącą nawiązań międzytekstowych (intertekstualnych), którą stworzyli badacze literatury, można wykorzystać do aktywnego odbioru gry wideo. Opowiemy, czym jest intertekstualność w literaturze. Przyjrzymy się konkretnym nawiązaniom do tekstów literackich w wybranych grach z ostatnich kilku lat. Przyglądając się grom z serii Wiedźmin, przedstawimy, jak budowane są aluzje do istotnych dla kultury polskiej tekstów.

  • Foto
  • Foto