Zarejestruj

Projekty »

Abrakawabra, czyli poezja dźwignią reklamy

:: Projekt K004 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła ponadgimnazjalna
Forma prezentacji
ćwiczenia
Nauki i sztuki
n. ekonomiczne, n. humanistyczne
Przedmioty
edukacja medialna, język polski, wiedza o kulturze
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Nauk Humanistycznych
Autorzy
dr hab., prof. nadzw. Adam Fitas (kierownik),
lic. Dorota Rochecka-Sembratowicz
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2019-09-17 11:00 - 12:00
Wolne miejsca: 12

Miejsce realizacji: Collegium Norwidianum (CN 202)
Adres: Lublin, Aleje Racławickie 14

Inne projekty w tym miejscu

Reklama dźwignią handlu - głosi slogan ludzi biznesu. A skąd wziął się i czym jest slogan? Co stoi u źródeł większości reklam słownych? Nietrudno odpowiedzieć, że rynkowe zachęty do kupna towaru czerpią pełnymi garściami z języka poetyckiego. Inny tylko jest cel użycia słowa, które przyciąga uwagę, bawi, a czasem (nawet w reklamie) pobudza do poważnego myślenia. Warsztaty pokażą, jak niedaleko jest poecie do copywritera agencji reklamowej. Ćwiczenie języka, wyobraźni, bogactwo asocjacji - oto co przypisujemy nie tylko artystom słowa, ale i autorom najciekawszych sloganów i kampanii reklamowych.