Zarejestruj

Projekty »

Czy logarytmy zostały już oswojone?

:: Projekt UP024 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadgimnazjalna, studenci
Forma prezentacji
prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
n. matematyczne
Przedmioty
fizyka i astronomia, matematyka
Organizator
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Wydział Inżynierii Produkcji
Autor
dr hab. Jacek Wawrzosek
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2019-09-16 10:00 - 11:00
Wolne miejsca: 60
Edycja zakończona
Wtorek 2019-09-17 10:00 - 11:00
Wolne miejsca: 60

Miejsce realizacji: Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe Nowych Technik i Technologii w Inżynierii Rolniczej (257)
Adres: Lublin, ul. Głęboka 28

Inne projekty w tym miejscu

W tym roku minęła 405 rocznica wynalezienia niemal powszechnie znienawidzonego logarytmu. Ta irracjonalna powszechna niechęć do logarytmów wynika
przede wszystkim z: - braku utrwalonych prostych skojarzeń z życia codziennego, - nieznajomości naturalności i powszechności tego pojęcia, - braku biegłej
znajomości podstawowych wzorów dla logarytmów. Lecz czy ta niechęć do tego matematycznego pojęcie jest uzasadniona? Czy można nadal tolerować
długoletniego straszenia młodzieży logarytmem? A może należy zaprzyjaźnić młode pokolenie z tym pojęciem inaczej niż robiono to dotychczas? Wydaje się że
ponad 400 lat stosowania logarytmów winno obfitować w wystarczającą ilość przykładów ich praktycznego wykorzystania, która pozwoliłaby przełamać barierę
niechęci żywionej do tego pojęcia i dostarczyć argumentów, które ostatecznie oswoją kolejne pokolenia z tą matematyczna hybrydą. Chyba nic tak dobrze nie
oswaja jak historia stosowania logarytmów uświadamiająca nam niezwykłą powszechność zjawisk opisywanych na skali logarytmicznej. Pora by
spopularyzować zjawisko obecnie szerokiego nieświadomego wykorzystania logarytmów w wielu dziedzinach naszego codziennego życia.

  • Foto