Zarejestruj

Projekty »

Diagnostyka laboratoryjna i obrazowa bez tajemnic - dla uczniów klas VII-VIII

:: Projekt UM106 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8)
Forma prezentacji
ćwiczenia, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
n. biologiczne, n. chemiczne
Przedmioty
biologia, chemia, medycyna, ochrona zdrowia
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
II Wydział Lekarski z Oddziałem Anglojęzycznym
Autorzy
dr hab. Violetta Opoka-Winiarska (kierownik),
Faustyna Piędel, Aleksandra Żaczek, Marzena Kukla, Patryk Jasielski, Agnieszka Grygiel, Klaudia Pagacz, Klaudia Szukała, Agata Rocka, Magdalena Staniec, Marcelina Kaleta
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2019-09-17 12:00 - 13:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Collegium Pathologicum (sala ćwiczeniowa 2.01)
Adres: Lublin, ul. dra Kazimierza Jaczewskiego 8

Inne projekty w tym miejscu

Zapraszamy Was do poznania niezwykłych możliwości, jakie niesie ze sobą diagnostyka medyczna. Pokażemy jakie podstawowe badania diagnostyczne stosowane są w codziennej praktyce przez lekarzy wszystkich specjalności. Nauczymy Was kiedy, w jaki sposób i przede wszystkim po co je wykonywać. Sami zobaczycie i uwierzycie, że bez prawidłowo przeprowadzonej diagnostyki postawienie właściwego rozpoznania jest niezwykle trudne. 1) Wprowadzenie – czemu służy diagnostyka. 2) Diagnostyka laboratoryjna z omówieniem: 1. Jak się przygotować do badania, technika pobierania krwi. 2. Omówienie niektórych badań, wykonywanych z próbki krwi: • Morfologia krwi • Poziom elektrolitów • Poziom glikemii • TSH, fT3, fT4 • Lipidogram 3. Badanie moczu • Jaki jest cel jego wykonania? • Wynik prawidłowy oraz nieprawidłowy 3) Diagnostyka obrazowa 1. USG • Jak się przygotować do badania • Co można uwidocznić w trakcie badania? • Zdjęcia z badania USG. 2. RTG • Kilka słów o historii badań • Prawidłowy obraz płuc • Przykłady wykorzystania RTG do diagnostyki stanów tj. złamania kości, odma opłucnowa, perforacja przewodu pokarmowego. 3. TK • Na czym polega? • Jak przygotować się do badania? • Możliwości diagnostyczne • Przykładowe obrazy TK.  Projekt jest organizowany przez Studenckie Pediatryczne Koło Naukowe przy Klinice Chorób Płuc i Reumatologii Dziecięcej Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Lublinie.