Zarejestruj

Projekty »

Dlaczego i jak pediatra bada małego pacjenta?

:: Projekt UM112 (Szczegóły)
Adresaci
przedszkole
Forma prezentacji
wykład
Nauki i sztuki
n. medyczne
Przedmioty
biologia, medycyna, przyroda
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
II Wydział Lekarski z Oddziałem Anglojęzycznym
Autorzy
lek. med. Maria Trojanowska-Szostek (kierownik),
prof. dr hab. Beata Kulik-Rechberger, mgr Aleksandra Kosiecz
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2019-09-17 09:00 - 10:00
Wolne miejsca: 30

Miejsce realizacji: Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Lublinie (3003)
Adres: Lublin, ul. prof. Antoniego Gębali 6

Inne projekty w tym miejscu

Małe dzieci zwykle nie lubią chodzić do przychodni, a niektóre wręcz boją się tego miejsca. Nic w tym dziwnego. Kojarzy się im ona głównie z nieprzyjemnymi doznaniami, jak ból, związany ze szczepieniem lub podaniem leku domięśniowo, czy pobraniem badań laboratoryjnych. Nie lubią też badania fizykalnego, które zawsze przeprowadza lekarz podczas wizyty, a zwłaszcza jednego konkretnego elementu takiej procedury, a mianowicie oceny gardła. Większość dzieci podczas wizyty w przychodni jest w trakcie infekcji i w związku z tym źle się czuje, co może jeszcze bardzie wpłynąć na ilość negatywnych emocji w takim momencie. Spróbujemy oswoić maluchy z badaniem lekarskim, aby kolejna wizyta u pediatry nie była dla nich stresującym doświadczeniem. W prosty i przystępny dla dzieci sposób chcemy pokazać na czym polega praca pediatry w przychodni. Kiedy oprócz złego samopoczucia i choroby warto odwiedzić lekarza i w jakiej formie leki może dziecko otrzymać. Celem wykładu będzie przede wszystkim objaśnienie dzieciom, jak wygląda i do czego służą poszczególne elementy badania fizykalnego. Pokażemy słuchaczom podstawowe codzienne narzędzia pracy pediatry (między innymi stetoskop, otoskop, znienawidzoną przez dzieci szpatułkę laryngologiczną, latarkę). Wykład będzie ilustrowany rysunkami o tematyce medycznej wykonanymi przez dzieci w wieku przedszkolnym oraz zdjęciami postaci z kreskówek. Na koniec spotkania pokażemy badanie fizykalne "na żywo", na chętnym słuchaczu.