Zarejestruj

Projekty »

Ekonomia w grach komputerowych

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
wykład
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse
Przedmioty
ekonomia w praktyce, podstawy przedsiębiorczości
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Ekonomiczny
Autorzy
dr Grzegorz Kwiatkowski (kierownik),
mgr Jakub Mroczek
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2021-09-21 09:00 - 10:00
Wolne miejsca: 17

Miejsce realizacji: Wydział Ekonomiczny (Aula III)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5

Inne projekty w tym miejscu

Choć gry komputerowe przez lata miały opinię mało edukacyjnej rozrywki, to coraz więcej osób dostrzega, że mogą one rozwijać wiele umiejętności i uczyć nowych rzeczy. Dzięki nim można choćby rozwijać spostrzegawczość, myślenie przestrzenne i strategiczne, a także uczyć się języków obcych. Jednak czy dzięki grom można nauczyć się... jak działa gospodarka? Innymi słowy, czy można zdobyć wiedzę ekonomiczną dotyczącą tego, jak działa rynek, na czym polega problem ograniczonych zasobów lub jakie konsekwencje mają nierówności dochodowe? Okazuje się, że tak! 

Celem wykładu, który poprowadzi uczestnik Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych mgr Jakub Mroczek, będzie przybliżenie podstaw wiedzy ekonomicznej poprzez elementy gier wideo m.in. gry MMOPRG czy poprzez serię gier FIFA. Omawiane tematy będą rozwijane i uzupełniane o przykłady z realnej gospodarki.

  • Foto