Zarejestruj

Projekty »

Ekonomiczna gra – teoria gier i grywalizacja w codziennym życiu

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt PSSIAP (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse
Przedmioty
ekonomia w praktyce, podstawy przedsiębiorczości
Organizator
Polskie Stowarzyszenie Studentów i Absolwentów Psychologii
Autor
Daniel Legut
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2021-09-20 16:00 - 18:00
Wolne miejsca: 19
Idź do prezentacji on-line

Projekt zakłada przeprowadzenie warsztatu, którego głównym celem jest nauczenie uczestników, w jaki sposób mogą korzystać z teorii gier i grywalizacji w swoim codziennym życiu. Metoda warsztatowa służy temu, aby przekazać jak najbardziej praktyczną wiedzę. Uczestnicy będą mogli zarówno samodzielnie, jak i w małych grupach podjąć się m.in. rozwiązywania dylematów i tworzenia strategii, a ponadto zwiększą swoją wiedzę na temat narzędzi grywalizacyjnych. Inspiracją do stworzenia warsztatu były: Sztuka strategii Avinasha K. Dixita i Barry'ego J. Nalebuffa oraz publikacje Pawła Tkaczyka i Grzegorza Olifirowicza. O ile teoria gier nie jest nowa, wręcz została już przebadana dogłębnie, o tyle grywalizacja jest stosunkowo nowym trendem, jednak pojawia się już w przeróżnych aspektach, od tworzenia i podtrzymywania nawyków związanych np. ze zdrowym trybem życia, po zarządzanie korporacjami.

Teoria gier i grywalizacja są ważnymi teoriami w ekonomii, szczególnie w zarządzaniu, jednak mają zastosowanie w wielu innych dziedzinach, dlatego że ich elementy odnajdujemy we wszelkich sytuacjach decyzyjnych, mają również przełożenie na funkcjonowanie i motywacje ludzi. Wiedza o teorii gier pomaga odnajdywać się w dylematach związanych z podejmowaniem decyzji, z kolei grywalizację można wykorzystać do zwiększania swojej skuteczności działania. Ponad to warsztat jest skierowany do młodych ludzi, żeby wzbudzić w nich zainteresowanie zarządzaniem i prezentowanymi teoriami, ale również zwiększyć wiedzę i kompetencje w zakresie myślenia strategicznego i podejmowania decyzji, funkcjonowania społecznego oraz motywacji i satysfakcji z działań.

  • Foto