Projekty »
Grywalizacja uczenia się, czyli jak przy pomocy aplikacji podnieść swoje oceny i zwiększyć ilość czasu wolnego
:: Projekt PSSIAP (Szczegóły) | |
Początek |
Poniedziałek 2021-09-20 16:00 Edycja zakończona |
Środa 2021-09-22 15:00 Edycja zakończona |
Idź do prezentacji on-line |
Grywalizacja czyli wprowadzanie elementów dotąd powszechnie znanych w grach komputerowych do życia, w celu zwiększenia zaangażowania, takich jak stosowanie punktacji czy też list rankingowych jest pojęciem dość świeżym. Celem mojego warsztatu jest pokazanie, że możemy z pełnym sukcesem rywalizować z najlepszym przeciwnikiem jaki tylko istnieje, czyli z samym sobą z przeszłości, w celu podniesienia własnych ocen i zwiększenia ilość czasu wolnego, który możemy przeznaczyć na nasze hobby.
Podczas dwugodzinnego warsztatu chcę pokazać, w jak prosty sposób poprzez budowanie zdrowych nawyków, można zwiększyć swoją efektywność z wykorzystaniem aplikacji jaką jest Habitica, stricte stworzona do ulepszania samego siebie z dnia na dzień.
Habitica ma oprócz ciekawej formy graficznej, także wątek fabularny, jakim jest stopniowy rozwój swojego bohatera, będącego odzwierciedleniem nas samych. Wystarczy tylko stworzyć własnego bohatera, a następnie wybierać spośród kilku kategorii jaką sferę naszego życia chcemy poprawić. W moim warsztacie skupię się na budowaniu zdrowych nawyków dotyczących robienia prac domowych i efektywnego uczenia się.
W aplikacji istnieje panel podzielony na trzy sekcje: nawyki, codziennie oraz dzisiaj do zrobienia - w każdym pokaże przykładową rozpiskę porządkującą czas wolny po szkole. Dlaczego chce polecić tą aplikację do planowania nauki? To proste, bowiem widać efekty naszych działań, gdyż wraz z wykonywaniem kolejnych rośnie poziom naszego bohatera, a także zwiększa się możliwość hodowania małych zwierzątek. Istnieje również opcja grupowego pokonywania pewnych silniejszych przeciwników na przykład o wdzięcznej nazwie „Bazylista” czyli ogromny wąż będący listą zadań, którego można pokonać właśnie poprzez wykonywanie własnych zapisanych zadań.
Chcę pokazać dzieciom i młodziezy, że oprócz mnóstwa potencjalnie rozpraszających możliwości jakie daje nam Internet, pewna aplikacja może pomóc w efektywnym pokonywaniu szkolnej drogi.