Zarejestruj

Projekty »

Grywalizacja uczenia się, czyli jak przy pomocy aplikacji podnieść swoje oceny i zwiększyć ilość czasu wolnego

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt PSSIAP002 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa, studenci
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
n. humanistyczne, n. techniczne
Przedmioty
edukacja medialna, informatyka, zajęcia komputerowe
Organizator
Polskie Stowarzyszenie Studentów i Absolwentów Psychologii
Autor
Daria Szkliniarz
Początek
Poniedziałek 2021-09-20 16:00
Edycja zakończona
Środa 2021-09-22 15:00
Edycja zakończona
Idź do prezentacji on-line

Grywalizacja czyli wprowadzanie elementów dotąd powszechnie znanych w grach komputerowych do życia, w celu zwiększenia zaangażowania, takich jak stosowanie punktacji czy też list rankingowych jest pojęciem dość świeżym. Celem mojego warsztatu jest pokazanie, że możemy z pełnym sukcesem rywalizować z najlepszym przeciwnikiem jaki tylko istnieje, czyli z samym sobą z przeszłości, w celu podniesienia własnych ocen i zwiększenia ilość czasu wolnego, który możemy przeznaczyć na nasze hobby.

Podczas dwugodzinnego warsztatu chcę pokazać, w jak prosty sposób poprzez budowanie zdrowych nawyków, można zwiększyć swoją efektywność z wykorzystaniem aplikacji jaką jest Habitica, stricte stworzona do ulepszania samego siebie z dnia na dzień.

Habitica ma oprócz ciekawej formy graficznej, także wątek fabularny, jakim jest stopniowy rozwój  swojego bohatera, będącego odzwierciedleniem nas samych. Wystarczy tylko stworzyć własnego bohatera, a następnie wybierać spośród kilku kategorii jaką sferę naszego życia chcemy poprawić. W moim warsztacie skupię się na budowaniu zdrowych nawyków dotyczących robienia prac domowych i efektywnego uczenia się.

W aplikacji istnieje panel podzielony na trzy sekcje: nawyki, codziennie oraz dzisiaj do zrobienia - w każdym pokaże przykładową rozpiskę porządkującą czas wolny po szkole. Dlaczego chce polecić tą aplikację do planowania nauki? To proste, bowiem widać efekty naszych działań, gdyż wraz z wykonywaniem kolejnych rośnie poziom naszego bohatera, a także zwiększa się możliwość hodowania małych zwierzątek. Istnieje również opcja grupowego pokonywania pewnych silniejszych przeciwników na przykład o wdzięcznej nazwie „Bazylista” czyli ogromny wąż będący listą zadań, którego można pokonać właśnie poprzez wykonywanie własnych zapisanych zadań.

Chcę pokazać dzieciom i młodziezy, że oprócz mnóstwa potencjalnie rozpraszających możliwości jakie daje nam Internet, pewna aplikacja może pomóc w efektywnym pokonywaniu szkolnej drogi.

  • Foto