Zarejestruj

Projekty »

Jak prowadzić aktywny styl życia w okresie dojrzewania?

:: Projekt UM (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8)
Forma prezentacji
wykład
Nauki i sztuki
nauki biologiczne
Przedmioty
biologia, medycyna
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Nauk o Zdrowiu
Autorzy
dr Grażyna Stadnicka (kierownik),
dr hab. Anna Pilewska-Kozak, dr Katarzyna Kanadys
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2021-09-20 11:00 - 12:00
Wolne miejsca: 3

Miejsce realizacji: Collegium Maximum (301)
Adres: Lublin, ul. Stanisława Staszica 4/6

Inne projekty w tym miejscu

Dojrzewanie jest to okres przejściowy między dzieciństwem a dorosłością. Charakteryzuje się zmianami w budowie i wyglądzie ciała (dojrzewanie biologiczne), psychice - kształtowaniu osobowości (dojrzewanie psychiczne), postawach wobec własnej i drugiej płci (dojrzewanie psychoseksualne), pełnieniu roli społecznej (dojrzewanie społeczne).  Okres dojrzewania to także czas zmian fizjologicznych zachodzących w  młodym organizmie.  W aspekcie zmian fizjologicznych występujących w okresie dojrzewania dużego znaczenia nabiera  aktywny styl życia, na który składa się sen, czas spędzany biernie i aktywność fizyczna.

W naszej prezentacji omówimy zmiany fizjologiczne zachodzące w okresie dojrzewania. Przedstawimy istotę aktywnego stylu życia, rodzaje aktywności fizycznej, ile i jakiej aktywności potrzebuje nastolatek oraz w jaki sposób wpleść aktywność fizyczną w życie codzienne.