Zarejestruj

Projekty »

Latające paragrafy. Drony modne zabawki czy użyteczne narzędzia?

:: Projekt K081 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VIII
Dla niepełnosprawnych
z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
dyskusja, konkurs, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
n. prawne
Przedmioty
edukacja dla bezpieczeństwa, etyka, historia i społeczeństwo
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji
Autorzy
dr Katarzyna Dębińska-Domagała (kierownik),
Tomasz Radomski, Jakub Rychter
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2019-09-17 10:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Wtorek 2019-09-17 12:00 - 14:00
Wolne miejsca: 25

Miejsce realizacji: Centrum Transferu Wiedzy (CTW 202)
Adres: Lublin, Al. Racławickie 14

Inne projekty w tym miejscu

Drony czyli bezzałogowe statki powietrzne mają zastosowanie w wielu dziedzinach gospodarki. W szczególności dają możliwość zbierania szczegółowych danych przestrzennych z danego obszaru poprzez wykonywanie zdjęć oraz filmów. Celem projektu jest przedstawienie podstawowych reguł korzystania przez drony z przestrzeni powietrznej.

 

Uczestnicy projektu zostaną zaznajomieni z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami prawnymi. Dowiedzą się kto i w jakim wieku może korzystać z dronów oraz zostaną zapoznani z zasadami wykorzystania dronów dla celów sportowych, rekreacyjnych jak i w celach komercyjnych. Zostanie także przedstawiona kwestia odpowiedzialności za ewentualne szkody wyrządzone w wyniku niezgodnego z prawem użycia bezzałogowego statku powietrznego. Uczestnicy projektu będą mieli okazję znaleźć odpowiedź na pytanie czy do używania dronu niezbędna jest stosowna licencja.

 

 

 Konspekt:

1. Otwarcie warsztatów - wprowadzenie do tematyki zajęć - dr Katarzyna Dębińska-Domagała;

2. Wykład interakcyjny na temat korzystania  przez drony z przestrzeni powietrznej;

3. Konkurs wiedzy (quiz) z pozyskanej wiedzy o bezzałogowych statkach powietrznych;

4. Zakończenie warsztatów.