Zarejestruj

Projekty »

Mamo, jeszcze jeden level! Dlaczego warto badać gry wideo?

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia
Dla niepełnosprawnych
niedowidzących, niepełnosprawnych ruchowo, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
wykład
Przedmioty
edukacja medialna, język polski, zajęcia komputerowe
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Filologiczny
Autor
mgr Martyna Bakun
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2021-09-21 13:00 - 14:00
Wolne miejsca: 24

Miejsce realizacji: Wydział Filologiczny i Wydział Historii i Archeologii (013B NH)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 4a

Inne projekty w tym miejscu

Choć komercyjne gry wideo są medium, które wkrótce skończy pięćdziesiąt lat, to w powszechnej świadomości wciąż są postrzegane jako nowa i nie do końca poważna dziedzina kultury. Tymczasem rynek gier wideo jest najbardziej dochodową branżą rozrywki na świecie, a niemal 80% polskich internautów to gracze.

Gry wideo są też przedmiotem zainteresowania naukowców – od badań ich wpływu na dzieci i młodzież, możliwego potencjału edukacyjnego, analizy warstwy estetycznej i fabularnej, aż po ich znaczenie kulturowe – to nie-do-końca-nowe medium daje niezwykłe pole do akademickiej refleksji. Groznawstwo, czyli interdyscyplinarna nauka zajmująca się badaniem gier, jest prężnie rozwijającą się dyscypliną badającą to medium między innymi z perspektywy socjologicznej, estetycznej, narratologicznej, kulturoznawczej czy psychologicznej, a ten wykład pozwoli Ci poznać najważniejsze i najbardziej interesujące wątki w tej dziedzinie nauki.

Jeśli więc chcesz się dowiedzieć: czym jest Efekt Tetrisa, co ma wspólnego World of Warcraft i pandemia, jak Assasin’s Creed pomaga odbudować Katedrę Notre Dame oraz tego, że umiejętność grania może okazać się kluczowa w XXI w., to jest to wykład dla Ciebie!

  • Foto