Zarejestruj

Projekty »

Od kamyków do plastiku, czyli krótka historia pieniądza

:: Projekt UP (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VIII
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse
Przedmioty
ekonomia w praktyce, podstawy przedsiębiorczości
Organizator
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Wydział Agrobioinżynierii
Autor
dr Elżbieta Kołodziej
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Czwartek 2021-09-23 10:00 - 12:00
Wolne miejsca: 5

Miejsce realizacji: Biblioteka Główna. Regionalny Ośrodek Rolniczej Informacji Naukowej Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie (418 - Sala konferencyjna)
Adres: Lublin, ul. Akademicka 15

Inne projekty w tym miejscu

Czy wyobrażasz sobie świat bez pieniędzy? Codziennie mamy z nimi do czynienia. Niewielu zdaje sobie sprawę, jak na przestrzeni czasu zmieniła się ich forma. Czy wyobrażasz sobie płacić w sklepie kamykami, czy muszelkami? Dzisiaj jest to niemożliwe, ale wieki temu za dostarczane towary płacono właśnie w taki sposób. Obecnie pieniądz kojarzy się nam z banknotami i monetami, ale coraz powszechniej jest on zastępowany przez pieniądz plastikowy w postaci kart płatniczych. Mimo, że liczba użytkowników kart płatniczych stale wzrasta, korzystanie z tej formy pieniądza budzi wciąż wiele pytań i wątpliwości. Jednak... „nie taki diabeł straszny...”.

Jeśli jesteś uczniem szkoły podstawowej lub gimnazjum i chcesz:

  • Zaskoczyć swoich rodziców wiedzą na temat historii pieniądza,
  • Poznać zasady bezpiecznego korzystania z pieniądza plastikowego,
  • Dowiedzieć się, co zabezpiecza karty płatnicze przed fałszerstwem,

Przyjdź i weź aktywny udział w naszych warsztatach.

Celem warsztatów jest przybliżenie dzieciom ze szkół podstawowych i gimnazjów informacji dotyczących pieniądza plastikowego i elektronicznego.

W trakcie zajęć przedstawiona zostanie historia pieniądza, omówione zostaną zalety pieniądza plastikowego oraz zasady bezpiecznego korzystania z kart płatniczych. Forma zajęć przewiduje aktywny udział uczestników: quiz na temat pieniądza, rozróżnianie rodzajów kart płatniczych, tworzenie własnego projektu karty płatniczej, dyskusje.

  • Foto
  • Foto