Zarejestruj

Projekty »

Podstawowe zabiegi ratujące życie

:: Projekt UM (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8)
Forma prezentacji
ćwiczenia
Nauki i sztuki
nauki medyczne
Przedmioty
medycyna, ochrona zdrowia
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Centrum Edukacji Medycznej, Międzywydziałowe Centrum Dydaktyczne
Autorzy
dr Wojciech Krawczyk (kierownik),
dr Patrycja Misztal-Okońska, mgr Alina Dzirba, mgr Jadwiga Woźniak, Aleksandra Węgorzewska, Adam Waberski, Gabrielaa Sobieska, Mateusz Kot, Paulina Krukowska, Dominika Próchnicka
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2022-09-16 09:00 - 10:00
Wolne miejsca: 1
Edycja zakończona
Piątek 2022-09-16 10:00 - 11:00
Wolne miejsca: 1

Miejsce realizacji: Centrum Symulacji Medycznej (232)
Adres: Lublin, ul. dra Witolda Chodźki 4

Inne projekty w tym miejscu

Umieralność z powodu nagłych zagrożeń zdrowotnych, takich jak: urazy, ostre niewydolności krążeniowo-oddechowe, udary mózgu, itp. przekracza w Polsce ponad trzykrotnie dopuszczalne normy przyjęte w standardach międzynarodowych. Okazuje się, że w wielu sytuacjach zagrożenia zdrowotnego możliwe jest uratowanie osoby pod warunkiem podjęcia właściwych czynności ratowniczych na miejscu zdarzenia. W początkowej fazie działań ratowniczych potrzebna jest znajomość i umiejętność stosowania zasad wstępnej oceny stanu poszkodowanego, tzw. ABC, jak i rozpoznanie stanu zagrożenia życia, który wymaga szybkiej reakcji od osoby ratującej. Statystycznie po upływie 4 minut od momentu zatrzymania krążenia i oddychania zachodzą nieodwracalne zmiany w obrębie ludzkiego mózgu, dlatego bardzo ważne jest wdrożenie jak najszybsze odpowiednich czynności resuscytacyjnych. Czynności te powinny zostać podjęte przez świadków zdarzenia lub osoby, które znajdują się jako pierwsze na miejscu. Przedstawiony projekt wprowadza młodzież w zasady udzielania pierwszej pomocy,  uczy poprawnych zachowań w sytuacjach zagrożenia życia, stara się pokazać, że nie podejmowanie działań jest gorszym wyborem w postępowaniu.