Zarejestruj

Projekty »

Przygoda z programowaniem

:: Projekt U213 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
ćwiczenia, laboratorium
Nauki i sztuki
n. matematyczne
Przedmioty
informatyka, matematyka
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Autorzy
dr Aneta Wróblewska (kierownik),
dr Monika Kotorowicz
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Środa 2019-09-18 09:00 - 10:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Środa 2019-09-18 10:00 - 11:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Środa 2019-09-18 11:00 - 12:00
Wolne miejsca: 4
Edycja zakończona
Środa 2019-09-18 12:00 - 13:00
Termin dodatkowy
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki - Budynek A (137)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 1

Inne projekty w tym miejscu

Witaj na początku fascynującej przygody z programowaniem! Stworzenie programu (np. gry komputerowej, animacji) jest łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Wystarczy tylko nauczyć się porozumiewać się z komputerem. Do komunikowania się z nim służą języki programowania, które są pomostem między językiem, w jakim ludzie porozumiewają się między sobą, a sposobem zapisywania i przetwarzania informacji w komputerze.

Programowanie to nic innego jak fascynująca przygoda, to ciągłe rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób. Programowanie kształci wiele potrzebnych umiejętności, uczy logicznego myślenia, uczy współpracy w grupie, pomaga odnaleźć się w świecie nowoczesnych technologii i jest najlepszą inwestycją w przyszłość. Jest jedną z ważniejszych kompetencji XXI wieku, zaś zawód programisty jest jednym z najbardziej poszukiwanych zawodów na rynku pracy.

We wprowadzeniu w świat programowania i kodowania pomoże nam program Scratch – jedno z najczęściej wykorzystywanych środowisk programistycznych dla dzieci. Program składa się z różnokolorowych bloczków zawierających poszczególne polecenia. Łącząc je ze sobą możemy zaprojektować animacje, odegrać muzykę, stworzyć opowiadanie bądź napisać grę. Na zajęciach wprowadzone będą podstawowe polecenia programu, niezbędne w dalszej części do przygotowania animacji. Pisząc proste programy w Scratchu i stosując wielokrotne powtarzanie tych samych czynności, będziemy obserwować wynik ich działań prowadzących do zdobycia określonego celu.

Zaproponowane zajęcia z pewnością wpłyną na Twoje zainteresowanie informatyką, robotami i programowaniem, a zagadnienia związane z tą tematyką staną się bliższe i bardziej zrozumiałe. Potrzeba tylko dużo dobrych chęci, czasu i wytrwałości.

 

 

  • Foto