Zarejestruj

Projekty »

Uczeń, artysta i budowniczy – czyli robotyczne ramię w akcji. Edycja 2021

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
przedszkole, szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia
Forma prezentacji
pokaz, prezentacja multimedialna, wykład
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse
Przedmioty
ekonomia w praktyce, informatyka, technika, technologia informacyjna
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Ekonomiczny
Autor
dr Jarosław Banaś
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2021-09-21 11:00 - 12:00
Wolne miejsca: 25
Edycja zakończona
Czwartek 2021-09-23 12:00 - 13:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 5
Idź do prezentacji on-line

Roboty na stałe zagościły już w życiu człowieka. Potrafią w sposób zautomatyzowany przewozić, przenosić, składać, budować itd. – ogólnie pracować w zastępstwie człowieka. Nawet w codziennych domowych warunkach możemy spotkać urządzenia nazywane robotami, np. w kuchni – roboty kuchenne, czy takie które sprzątają i uczą się otoczenia. Roboty w postaci ruchomych ramion posiadają (w zależności od konstrukcji) możliwości konfiguracji. Stosowane są w przedsiębiorstwach m.in. do wykonywania powtarzalnych czynności. Zapewniają dużą precyzję oraz utrzymują pożądaną jakość wyrobu.

Na spotkaniu użyjemy ramienia robota edukacyjnego oraz zajmiemy się tworzeniem oraz odtwarzaniem (zaprogramowanych wcześniej) sekwencji ruchów robotycznego ramienia. Do utworzenia układu ruchów robota wykorzystać można zarówno oprogramowanie sterujące jego producenta, jak też programowanie z użyciem bloczków oraz język Python.

Przekonamy się, że programowanie takiego ramienia robota to świetna zabawa :).

 

Spotkanie składać się będzie z pięciu części:

  1. Krótka prezentacja dotycząca budowy i możliwości technicznych ramienia robota oraz akcesoriów.
  2. Praktyczny pokaz ramienia robota dydaktycznego obejmujący koordynaty (X, Y, Z, R) oraz przedstawienie oprogramowania wykorzystywanego do sterowania robotem.
  3. Prezentacja: Robot jako uczeń – nauczymy robota poruszając manualnie ramię oraz zapisując poszczególne ustawienia.
  4. Prezentacja: Robot jako artysta – robot coś dla nas narysuje lub namaluje.
  5. Prezentacja: Robot jako budowniczy – robot coś dla nas zbuduje :).
  • Foto