Projekty »
Wizerunek w sporcie. Jak ze słabego sportowca stworzyć gwiazdę internetu?
:: Projekt U (Szczegóły) | |
Początek |
Piątek 2021-09-24 10:00 Edycja zakończona |
Idź do prezentacji on-line |
Cel projektu:
Celem projektu jest przedstawienie procesu kreowania wizerunku w sporcie. Autor analizuje i określa aktywność medialną sportowców i klubów sportowych związanych przede wszystkim z mało popularnymi dyscyplinami (np. skoki do wody). Zamierzeniem projektu jest zaznajomienie uczestników z mechanizmami oraz strategiami prowadzenia social media marketingu w dziedzinie sportu, zwłaszcza niszowego lub amatorskiego.
Kontekst:
Social media posiadają ogromną siłę przekazu. W sporcie, Facebook, Instagram, Twitter czy stosunkowo nowy TikTok, pozwalają skrócić dystans dzielący zawodników z fanami. Umiejętnie prowadzone profile na portalach społecznościowych to również możliwość sporego zarobku – i to na tyle dużego, że zawodnik mógłby żyć wyłącznie z prowadzenia swoich kont w internecie. Jak to możliwe, że jednego z zawodników skoków do wody obserwuje na Instagramie ponad 2 miliony użytkowników? W jaki sposób skateboardzistka Sky Brown dotarła do milionowej rzeszy fanów? Skąd u niemieckiej biegaczki, która nie zakwalifikowała się nawet na Igrzyska Olimpijskie w Tokio, ponad 1,5 miliona followersów na Instagramie? Odpowiedzi na powyższe oraz inne pytania znajdziecie w czasie niniejszej prezentacji podczas XVII Lubelskiego Festiwalu Nauki.
Forma projektu:
Prezentacja multimedialna z elementami wideo oraz audio. Dialog z uczestnikami. Możliwa obecność gościa specjalnego pracującego w branży public relations Jakuba Kwiatkowskiego – rzecznika Polskiego Związku Piłki Nożnej (ze względu na odległy termin wydarzenia nie jest obecnie możliwe potwierdzenie Jego udziału).