Zarejestruj

Projekty »

Wizerunek w sporcie. Jak ze słabego sportowca stworzyć gwiazdę internetu?

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia, przedsiębiorca, samorządowiec, pracownik innej uczelni
Forma prezentacji
prezentacja multimedialna
Przedmioty
edukacja medialna
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Autor
mgr Mateusz Sobiech
Początek
Piątek 2021-09-24 10:00
Edycja zakończona
Idź do prezentacji on-line

Cel projektu:

Celem projektu jest przedstawienie procesu kreowania wizerunku w sporcie. Autor analizuje i określa aktywność medialną sportowców i klubów sportowych związanych przede wszystkim z mało popularnymi dyscyplinami (np. skoki do wody). Zamierzeniem projektu jest zaznajomienie uczestników z mechanizmami oraz strategiami prowadzenia social media marketingu w dziedzinie sportu, zwłaszcza niszowego lub amatorskiego.

Kontekst:

Social media posiadają ogromną siłę przekazu. W sporcie, Facebook, Instagram, Twitter czy stosunkowo nowy TikTok, pozwalają skrócić dystans dzielący zawodników z fanami. Umiejętnie prowadzone profile na portalach społecznościowych to również możliwość sporego zarobku –  i to na tyle dużego, że zawodnik mógłby żyć wyłącznie z prowadzenia swoich kont w internecie. Jak to możliwe, że jednego z zawodników skoków do wody obserwuje na Instagramie ponad 2 miliony użytkowników? W jaki sposób skateboardzistka Sky Brown dotarła do milionowej rzeszy fanów? Skąd u niemieckiej biegaczki, która nie zakwalifikowała się nawet na Igrzyska Olimpijskie w Tokio, ponad 1,5 miliona followersów na Instagramie? Odpowiedzi na powyższe oraz inne pytania znajdziecie w czasie niniejszej prezentacji podczas XVII Lubelskiego Festiwalu Nauki.

Forma projektu: 

Prezentacja multimedialna z elementami wideo oraz audio. Dialog z uczestnikami. Możliwa obecność gościa specjalnego pracującego w branży public relations Jakuba Kwiatkowskiego – rzecznika Polskiego Związku Piłki Nożnej (ze względu na odległy termin wydarzenia nie jest obecnie możliwe potwierdzenie Jego udziału).

  • Foto