Zarejestruj

Projekty »

Abrakawabra, czyli magia poezji w reklamie

:: Projekt K008 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce
Przedmioty
historia sztuki, język polski, podstawy przedsiębiorczości, wiedza o kulturze
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Nauk Humanistycznych
Autor
prof. dr hab. Adam Fitas
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2023-09-19 08:00 - 09:00
Wolne miejsca: 25
Edycja zakończona
Środa 2023-09-20 10:00 - 11:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 2

Miejsce realizacji: Collegium Norwidianum (CN 203)
Adres: Lublin, Aleje Racławickie 14

Inne projekty w tym miejscu

Zobaczcie, jak czasem niedaleko od wieloznacznego wiersza do sloganu reklamowego. Od "Płynie praostatek" Białoszewskiego do "abrakawabry" z popularnego hasła marketingowego. Od "Rozebranej" Norwida, w której chodzi nie tyle o nagość, ile o rozłożenie Polski na trzy części przez zaborców - do sloganu o dźinsach, których "nie znosisz" czy hasła promującego dezodorant: "nie martw się potem". Moje warsztaty pozwolą Wam zobaczyć, że język literacki jest matecznikiem środków dla tekstów reklamowych (brzmieniowych, leksykalnych, składniowych). I poćwiczyć na żywo oraz sprawdzić się jako przyszły pracownik branży kreatywnej czy copywriter. Ten tak dziś popularny i poszukiwany zawód polega w dużej mierze na łączeniu umiejętności i wiedzy artysty z potrzebami handlu oraz wymogami rynku. Zapraszam serdecznie