Zarejestruj

Projekty »

Akwizycja ruchu w praktyce / Interaktywna przyroda w VR

:: Projekt PL003 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła ponadpodstawowa
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
pokaz, prezentacja multimedialna, warsztat
Nauki i sztuki
informatyka, informatyka techniczna i telekomunikacja
Przedmioty
informatyka, technologia informacyjna
Organizator
Politechnika Lubelska
Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Autorzy
dr hab., prof. uczelni Tomasz Zientarski (kierownik),
dr inż. Jakub Smołka, Maria Skublewska-Paszkowska, dr Edyta Łukasik, dr Paweł Powroźnik, dr inż. Tomasz Szymczyk, mgr inż. Stanisław Skulimowski, dr inż. Marcin Badurowicz
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Środa 2023-09-20 09:00 - 10:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii (505)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 36c

Inne projekty w tym miejscu

Grupa zostanie podzielona na dwie podgrupy.
Uczestnicy uczestniczą kolejno w dwóch różnych pokazach, każdy po 20 minut.

 

I grupa
Tytuł pokazu: Akwizycja ruchu w praktyce.


Akwizycja ruchu (ang. motion capture) jest stosowana w badaniach naukowych jak również w przemyśle rozrywkowym. Pełni istotną rolę w badaniach nad ruchem człowieka ale również w realizacji wielu kinowych hitów czy gier komputerowych. Pokaz krótko prezentuje zasadę działania sprzętu do akwizycji ruchu oraz przebieg typowej sesji nagraniowej. Omówione zostaną typowe etapy obróbki nagrania i związane z nią problemy. Uczestnicy pokazu będą mieli okazję wzięcia udziału w krótkim nagraniu.


II grupa
Tytuł pokazu: Interaktywna przyroda w VR.


W czasie pokazu zostaną omówione stanowiska projekcji VR. Szczegółowo zostanie zademonstrowany interaktywny immersyjny monitor 3D zSpace. Pokazane zostanie piękno interaktywnej przyrody w 3D. Ponadto zaprezentowana zostanie aplikacja wirtualnej rzeczywistości, przeznaczona do relaksacji, która umieszcza użytkownika w wirtualnym ogrodzie reagującym na odczucia człowieka.

  • Foto
  • Foto