Zarejestruj

Projekty »

Analiza danych może być przyjemna, a nawet zabawna – zacznij przygodę z językami Scratch i Python

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
ćwiczenia, dyskusja, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse, informatyka
Przedmioty
ekonomia w praktyce, informatyka
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Ekonomiczny
Autor
dr Łukasz Wiechetek
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 12:00 - 13:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 19

Miejsce realizacji: Wydział Ekonomiczny (209)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5

Inne projekty w tym miejscu

Społeczeństwa informacyjne w dużej mierze uzależnione są od produktów i usług oferowanych przez branżę IT. Jedną z najbardziej pożądanych obecnie kompetencji na rynku jest umiejętność szybkiego i zautomatyzowanego przetwarzania danych. Analitycy, programiści, konsultanci wdrożeniowi są bardzo poszukiwani przez sektor biznesowy oraz administrację publiczną. Portale pośrednictwa pracy zawierają coraz więcej ofert dla deweloperów, inżynierów wiedzy, analityków danych, czy kierowników projektów informatycznych.

Wielu osobom wydaje się, iż automatyczne przetwarzanie danych jest trudne, nudne i wymaga gruntownej wiedzy z zakresu matematyki, informatyki, czy ekonomii. W ostatnich czasach opracowano jednak wiele nowoczesnych, intuicyjnych języków oraz środowisk programistycznych, dzięki którym coraz więcej młodych i dorosłych ludzi może rozpocząć przygodę z programowaniem i zostać analitykami danych. Do takich rozwiązań należą języki Scratch oraz Python. Środowisko Scratch zostało opracowane, aby zachęcić młodych ludzi do nauki programowania, natomiast Python został stworzony, aby automatyczna analiza danych stała się jeszcze prostsza, szybsza i przyjemniejsza.

Zadaniem projektu jest prezentacja charakterystyki polskiego rynku informatycznego, demonstracja możliwości nauki algorytmiki z wykorzystaniem języka Scratch, a także wykorzystanie języka Python do analizy danych. Projekt ma na celu zachęcenie uczniów i studentów do rozpoczęcia przygody z analizą danych. W czasie prezentacji uczestnicy dowiedzą się, jakie są potrzeby polskiego rynku informatycznego, ile zarabia analityk, którym językiem programowania warto się zainteresować oraz w jaki sposób można samodzielnie nauczyć się podstaw programowania i analizy danych.

  • Foto