Zarejestruj

Projekty »

Chemia dla początkujących - (nie)zwykła woda

:: Projekt UM (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8)
Forma prezentacji
doświadczenie
Nauki i sztuki
nauki chemiczne
Przedmioty
chemia
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Farmaceutyczny
Autorzy
dr Justyna Kawka (kierownik),
prof. dr hab. Jolanta Flieger, mgr Michał Karakuła
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2021-09-21 10:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Wtorek 2021-09-21 12:00 - 14:00
Termin dodatkowy
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Środa 2021-09-22 12:00 - 14:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Czwartek 2021-09-23 10:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Czwartek 2021-09-23 12:00 - 14:00
Termin dodatkowy
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Collegium Pharmaceuticum (238)
Adres: Lublin, ul. dra Witolda Chodźki 4a

Inne projekty w tym miejscu

Woda jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych substancji w przyrodzie. Oceany, morza, jeziora i rzeki zajmują prawie ¾ powierzchni kuli ziemskiej. Obłoki wodne istnieją także w przestrzeniach kosmicznych. Z wodą mamy do czynienia w codziennym życiu tak często, że dla większości z nas stała się nieodzownym elementem, bez którego trudno się obyć.

Znaczenie wody przy tym jest ogromne – bez niej nie byłby życia na Ziemi. Wszystkie organizmy żywe zawierają wodę, jej zawartość w organizmie ludzkim może wynosić do 75%.

W przyrodzie woda nieustannie krąży: pewna jej ilość wyparowuje do atmosfery, a następnie wraca na ziemię w postaci deszczu.

Jeżeli jesteś uczniem klasy VII i wkrótce rozpoczniesz naukę o wodzie i roztworach wodnych, ten projekt jest skierowany dla Ciebie. Proponujemy zapoznanie z niektórymi właściwościami fizycznymi wody dzięki przeprowadzonym prostym doświadczeniom, na które nauczycielom brakuje czasu w szkole. Na zajęciach poznasz także wodę jako rozpuszczalnik oraz dowiesz się, czy do roztworu możesz przeprowadzić dowolną ilość substancji. Zapewniamy, że po zajęciach, pytanie nauczyciela o rozpuszczalność cukru w temperaturze 0 ºC i 10 ºC, nie będzie powodem bólu głowy, tylko przyniesie satysfakcję z udzielonej poprawnie odpowiedzi.

  • Foto