Zarejestruj

Projekty »

Cyfrowe repozytorium szablonów modeli biznesu „Canvas BM”

:: Projekt PL028 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci
Forma prezentacji
pokaz
Nauki i sztuki
nauki o zarządzaniu i jakości
Przedmioty
podstawy przedsiębiorczości
Organizator
Politechnika Lubelska
Wydział Zarządzania
Autorzy
dr hab., prof. uczelni inż. Bogdan Wit (kierownik),
mgr Piotr Dresler
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Czwartek 2024-09-19 09:00 - 10:00
Wolne miejsca: 20
Edycja zakończona
Czwartek 2024-09-19 10:00 - 11:00
Wolne miejsca: 20

Miejsce realizacji: Wydział Zarządzania (204)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 38

Inne projekty w tym miejscu

W wystąpieniu zostanie zaprezentowane repozytorium szablonów modeli biznesu (Canvas BM). Szablony modeli typu canvas jako warianty rozwiązania
Business Model Canvas (BMC) to narzędzie do modelowania biznesu stworzone przez Alexa Osterwaldera. Najbardziej znana książka, która wprowadza
koncepcję Business Model Canvas, to "Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers" wydana w 2010 roku. W
języku polskim tytuł został przetłumaczony na „Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera” i wydana przez wydawnictwo Helion. Business Model
Canvas składa się z dziewięciu podstawowych elementów lub jedenastu, które razem tworzą pełny obraz działalności biznesowej organizacji. Na tej podstawie
powstawały warianty z różnymi dodatkowymi elementami. W repozytorium Canvas BM zgromadzono 265 szablonów modeli typu Canvas. W wystąpieniu zostaną
zaprezentowane jako narzędzia do projektowania modeli biznesu, omówione ich zalety i wady, a także pokazane metody wyboru tych najbardziej odpowiednich dla
różnych typów biznesów. Dodatkowo, zaprezentowane zostanie, jak cyfrowe repozytorium może ułatwić proces zarządzania i dostępu do tych modeli. 

Cyfrowe repozytorium szablonów modelu biznesu może mieć zastosowanie zarówno w kontekście naukowym, badawczym, edukacyjnym, jak i indywidualnym, a także może być użyteczne w praktyce biznesowej.