Zarejestruj

Projekty »

Dawid Łasiński – Od przedszkola do YouTuba, czyli jak zafascynować generację Z światem nauki

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia, przedsiębiorca, samorządowiec, pracownik innej uczelni
Forma prezentacji
dyskusja, wykład
Nauki i sztuki
matematyka, nauki biologiczne, nauki chemiczne, nauki farmaceutyczne, nauki fizyczne, nauki medyczne
Przedmioty
biologia, chemia, edukacja medialna, etyka, filozofia, fizyka i astronomia, geografia, informatyka, matematyka, medycyna
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Centrum Promocji UMCS
Autor
LUBELSKI FESTIWAL NAUKI
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Środa 2021-09-22 18:00 - 20:00
Wolne miejsca: 186

Miejsce realizacji: Akademickie Centrum Kultury i Mediów UMCS Chatka Żaka (Duża Sala Widowiskowa)
Adres: Lublin, ul. Idziego Radziszewskiego 16

Inne projekty w tym miejscu

W ramach cyklu Nauka bez granic („Science without borders”) zapraszamy na Wykład Dawida Łasińskiego Od przedszkola do YouTuba, czyli jak zafascynować generację Z światem nauki, a także na rozmowę bez granic, którą z Dawidem Łasińskim poprowadzą Aleksandra i Piotr Stanisławscy.

Na wydarzenie obowiązuje REZERWACJA UCZESTNICTWA i limit 200 miejsc.

JEDEN UCZESTNIK MOŻE ZAREZEROWAĆ MAKSYMALNIE 5 MIEJSC.

 

22 WRZEŚNIA 2021 (ŚRODA)
Duża Sala Widowiskowa ACKiM Chatka Żaka,  godz. 17:50-19:30

 

Cześć! Nazywam się Dawid Łasiński i mam marzenie. Chciałbym żeby aktywni, twórczy i ambitni nauczyciele odważnie dzielili się swoją wiedzą w sieci. Swoimi działaniami staram się pokazywać, że jest to możliwe, fajne i potrzebne. Od 15 lat jestem „tablicowym” nauczycielem chemii. W lutym 2017 roku, po wielu latach tworzenia wraz z moimi uczniami Szkolnego Koła Filmowego i Młodzieżowej Telewizji Kulturalnej „CoolturalnaTV”, postanowiłem sprawdzić, czy jestem w stanie wykreować markę osobistą nauczyciela w internecie. I tak powstała postać Pana Belfra – nauczyciela z Internetów. Na YouTube moje filmy poradnikowe pomagające uczyć się chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej mają już prawie 2 500 000 wyświetleń. W sieci, często określa się mnie jako nauczyciela, który uczył zdalnie zanim to stało się modne.

Efektem tych działań była propozycja napisania podręcznika do chemii do szkoły podstawowej z wydawnictwa MAC i tak od września uczniowie w tysiącach szkół w całej Polsce będą uczyli się w klasach 7 i 8 z oficjalnego podręcznika, którego inicjatorem i współautorem, wraz z Dominiką Strutyńską, Piotrem Wróblewskim i Łukaszem Spornym, jest nauczyciel youtuber.
Inną bardzo ważną dla mnie działalnością jest wspieranie nauczycieli w świadomym korzystaniu z nowoczesnych technologii. Od dnia wprowadzenia w Polsce zdalnej edukacji zacząłem na swoich kanałach na Facebooku i YouTube prowadzić bezpłatne i otwarte szkolenia dla nauczycieli. Często też zapraszałem na nie innych ekspertów. Na każdym z webinarów było kilka tysięcy nauczycieli, którzy zostali z dnia na dzień bez pomocy, a jakoś musieli sobie radzić. 26.10.2020 w otwartym szkoleniu dotyczącym pracy w Teams, na żywo uczestniczyło ponad 18 000 osób, a nagranie do tej pory zostało wyświetlone na FB i YT ponad 500 000 razy.
Jestem, wraz z dr Danutą Kitowską (Nauczona.pl), Anną Kitowską i Ewą Łasińską, współtwórcą platformy Nauczycielwsieci.pl, na której znajduje się katalog nauczycieli działających w sieci wraz z wpisami pokazującymi, jak można zacząć. Stworzyliśmy też platformę z kursami online dla nauczycieli i przeprowadziliśmy dziesiątki bezpłatnych i otwartych dla wszystkich, szkoleń na FB i YT.
Jestem pomysłodawcą i współtwórcą wraz z Oktawią Gorzeńską i prawie 150 nauczycielami z całej polski strony Lekcjewsieci.pl, którą stworzyliśmy w kilka dni po zamknięciu szkół i na której nauczyciele umieszczali swoje autorskie lekcje, mające wspierać rodziców, nauczycieli i uczniów w zdalnej edukacji. Do dziś stronę odwiedzono ponad 1 500 000 razy.
Za te i dziesiątki innych szkolnych i onlinowych działań, z których jestem równie dumny, ale na które nie ma tutaj na nie miejsca, związanych z edukowaniem i promowaniem zawodu nauczyciela, otrzymałem różne nagrody i wyróżnienia, ale najważniejsze jest to czego nie da się policzyć – zaufanie. I jak to określił w swojej książce Michał Szafrański, jest to dla mnie najcenniejsza waluta, którą codziennie zmieniam na energię do dalszego zmieniania oblicza edukacji. Jestem nauczycielem systemowy, ale system to ja, więc wierzę, że tak długo, jak ja i wielu innych będziemy oddolnie go zmieniać i kruszyć, to w przyszłości słowa „szkoła” i „nauczyciel” odzyskają swoją wartość i znaczenie. Trzymajcie za nas kciuki.A na koniec kilka faktów i cyferek, bo ponoć są ludzi, którzy to czytają.
Moja strona na Facebooku ma ponad 33 000 obserwujących, profil na Instagramie obserwuje ponad 3000 fanów, a kanał edukacyjny na YT “Pan Belfer” subskrybuje ponad 54000 osób. Jestem laureatem nagrody Digital Shaper 2020 – lider cyfryzacji i nowych technologii w Polsce, finalistą konkursu Nauczyciel Roku 2019. W roku 2019 i 2020 wpisano mnie na Listę100 – listę osób, które w wybitny sposób przyczyniły się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce. Jestem członkiem grupy SuperbelfrzyRP (grupy zrzeszającej 150 najbardziej innowacyjnych nauczycieli w Polsce). Jestem gościem wielu ogólnopolskich konferencji wspierających rozwój edukacji: YouTube POP-UP Warsaw, Ispir@cje, Zlot Innowacyjnych Nauczycieli, Lepsza Edukacja, K@SSK, EDUInnowacje. Jako jeden z trzech najbardziej innowacyjnych nauczycieli w Polsce, zostałem zaproszony w 2018 roku przez Microsoft, do udziału w międzynarodowej konferencji edukatorów “Educator Exchange” w Singapurze.

 

Aleksandra i Piotr Stanisławscy – małżeństwo, które od blisko 20 lat pisze o nauce. Blogerzy z wyboru, dziennikarze naukowi z powołania. 

Najpierw publikowali w mediach papierowych: „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Wyborczej” czy „Przekroju”. A potem zapragnęli tworzyć na własny rachunek i tak w 2012 roku narodziła się Crazy Nauka – miejsce, które urosło do rozmiarów największego bloga popularnonaukowego w Polsce. Stanisławskich można też usłyszeć w ich cotygodniowej audycji „Homo Science” w radiu TOK FM oraz podczas prowadzonych przez nich szkoleń i warsztatów. Wszędzie tam opowiadają o nauce ludzkim głosem.

  • Foto
  • Foto