Zarejestruj

Projekty »

Dezinformacja medyczna online: suplementy diety, zioła, witaminy - jak wybierać wiarygodne źródła informacji?

:: Projekt UM095 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
nauki o zdrowiu
Przedmioty
medycyna
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Nauk o Zdrowiu
Autorzy
mgr Aneta Jędrzejewska (kierownik),
dr hab., prof. uczelni Barbara Ślusarska, dr Agnieszka Chrzan-Rodak, dr Barbara Niedorys-Karczmarczyk
Początek
Wtorek 2024-09-17 15:00
Realizacja projektu w innym miejscu - Collegium Maximum (15)
Edycja zakończona

Miejsce realizacji: Collegium Maximum (16)
Adres: Lublin, ul. Stanisława Staszica 4/6

Inne projekty w tym miejscu

Warsztaty "Dezinformacja medyczna online: suplementy diety, zioła, witaminy - jak wybierać wiarygodne źródła informacji?" skupiają się na krytycznym myśleniu i umiejętności rozpoznawania fałszywych informacji dotyczących suplementów diety, ziół, witamin i innych produktów zdrowotnych dostępnych w sieci.

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzą się, jak rozpoznawać ostrzeżenia, które mogą wskazywać na niepewne lub nieprawdziwe informacje na stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Omówione zostaną również strategie weryfikacji informacji, takie jak sprawdzanie źródeł, analiza dowodów naukowych oraz ocena kompetencji autorów.

Będzie także poruszany temat różnic między faktem a opinią, a także technik manipulacji informacją stosowanych przez nieuczciwe strony internetowe czy kampanie marketingowe. Uczestnicy będą zachęcani do zadawania pytań, wykazywania sceptycyzmu i poszukiwania rzetelnych, profesjonalnych treści zdrowotnych.

Podsumowując, warsztat ten ma na celu wyposażyć uczestników w umiejętności niezbędne do skutecznego rozpoznawania dezinformacji medycznej online, szczególnie w obszarze suplementów diety, ziół, witamin i innych produktów zdrowotnych. Dzięki zdobytym informacjom będą mogli podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące swojego zdrowia i wybierać wiarygodne źródła informacji.