Zarejestruj

Projekty »

Dlaczego Chiny już nie produkują Waszych butów? Główne czynniki zmian strukturalnych i specjalizacji w handlu zagranicznym Chin

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
wykład
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse
Przedmioty
ekonomia w praktyce, podstawy przedsiębiorczości
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Ekonomiczny
Autorzy
dr Monika Wojtas (kierownik),
dr hab. Tomasz Białowąs
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 10:00 - 11:00
Termin dodatkowy
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Wydział Ekonomiczny (104)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5

Inne projekty w tym miejscu

Chiny są obecnie największym eksporterem na świecie z udziałem wynoszącym blisko 15%, a w eksporcie produktów przemysłowych 20%. Przez wiele lat chińskie produkty były synonimem tanich, niskiej jakości, pracochłonnych dóbr sprzedawanych w atrakcyjnych cenach w sieciach handlowych z odzieżą, obuwiem, elementami wyposażenia wnętrz. Jednak w ostatnich kilkunastu latach coraz rzadziej na metkach z odzieżą i obuwiem pojawia się napis Made in China – będący najsilniejszą marką świata. Z drugiej strony Chiny umacniają swoją pozycję na rynku smartfonów, laptopów, sprzętu RTV i AGD, ale również, w jeszcze większym stopniu, półprzewodników, elektroniki przemysłowej i podzespołów wykorzystywanych w produkcji np. samochodów. Co zatem spowodowało takie zmiany? Jak Chinom udało się zmienić swoją specjalizację produkcyjną i eksportową? Jak zachodzące zmiany wpływają na gospodarkę światową i Polskę?

  • Foto