Zarejestruj

Projekty »

Dotknij swojej przyszłości! Poznaj twoje pH i dowiedz się co cię czeka.

:: Projekt UM093 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6)
Dla niepełnosprawnych
z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
warsztat
Nauki i sztuki
nauki biologiczne, nauki chemiczne
Przedmioty
biologia, chemia
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Nauk Medycznych
Autor
prof. dr hab. Barbara Nieradko-Iwanicka
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Czwartek 2023-09-21 12:00 - 13:00
Wolne miejsca: 8

Miejsce realizacji: Collegium Academicum (9)
Adres: Lublin, ul. Doktora Witolda Chodźki 7

Inne projekty w tym miejscu

W niektórych krajach dzieci wierzą, że nauczyciel to osoba, która dotyka ich przyszłości.  Jakiego koloru kwiat wyhoduję? Czy mój napój będzie miał barwy tęczy? Czy będę mieć zdrową gładką skórę? Czy lekarstwo podane przez mamę zadziała? Czy zwarzy mi się mleko w garnuszku? Jak będzie smakować moje danie? Nauczyciel akademicki z asystą opiekuna klasy wprowadzi dzieci w barwny świat niespodziewanych przemian barwnych zachodzących w roztworach przygotowanych z użyciem produktów na co dzień stosowanych w gospodarstwie domowym, które zaszeregujemy jako kwasy, zasady, sole przy użyciu prostych wskaźników. Eksperyment dzieci będą mogły powtórzyć w warunkach domowych. Uczestnicy warsztatów dowiedzą się jakie pH mają różne płyny ustrojowe i jak odchylenia od jego prawidłowej wartości wpływają na skuteczność przyjmowanych leków, ryzyko rozwoju chorób i... zabarwienie tkanek.

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z pojęciem pH (nie mylić z pechem w życiu!).

Materiały wykorzystane na warsztatach to produkty codziennego użytku (mydło płynne, sól, ocet, herbata, mleko, owoce i warzywa).

Metoda oznaczania pH: z użyciem wskaźników barwnych, papierków lakmusowych oraz pH-metru.

Spodziewane wyniki: świadomość potrzeby utrzymywania właściwego pH skóry poprzez odpowiednia higienę ciała. Lepsza troska o rośliny ogrodowe, których kwiaty mają różne barwy w zależności od zakwaszenia gleby. Zrozumienie wybranych procesów produkcji żywności. Uświadomienie dlaczego niektóre substancje lecznicze najlepiej działają podane doustnie, zaś drugie podane innymi drogami. W zasadzie to same ciekawe rzeczy!