Projekty »
Escape Room: Tajemnica Efektywności Fabryki Czekoladek
:: Projekt PL049 (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.) |
Miejsce realizacji: Wydział Zarządzania (230)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 38
- Escape Room: Tajemnica Efektywności Fabryki Czekoladek to interaktywne doświadczenie edukacyjne, które kieruje się w stronę naukowych zagadnień z zakresu matematyki, statystyki oraz logicznego myślenia. Uczestnicy wcielają się w rolę grupy naukowców, którzy przybywają do tajemniczej fabryki czekoladek. Ich misją jest nie tylko uruchomienie produkcji, ale przede wszystkim odkrycie, jakie metody należy zastosować, aby poprawić efektywność całego procesu.
- Cel: Celem projektu jest zaprezentowanie uczestnikom roli matematyki, statystyki i analizy danych w kontekście rzeczywistych problemów przemysłowych. Gracze będą musieli współpracować, rozwiązując zagadki i problemy wymagające zastosowania wspomnianych metod, aby przejść przez kolejne etapy gry i ostatecznie znaleźć odpowiedź na główne pytanie: jak zoptymalizować produkcję w fabryce czekoladek.
- Przebieg gry: Uczestnicy zostają podzieleni na zespoły. Każdy zespół otrzymuje zestaw zadań i zagadek, które wymagają używania matematyki, statystyki oraz logicznego myślenia. Zadania obejmują m.in. obliczanie ilości surowców potrzebnych do produkcji, analizę danych sprzedaży w celu prognozowania zapotrzebowania oraz rozwiązywanie matematycznych problemów mających na celu odblokowanie kolejnych etapów gry.
- Końcowe rozwiązanie: Po ukończeniu wszystkich zadań, zespoły muszą odpowiedzieć na główne pytanie escape roomu: Jakie metody powinny być użyte, aby fabryka działała efektywnie? Odpowiedzi te są kluczowe dla sukcesu gry i pokazują, jak naukowe podejście może być zastosowane w praktyce przemysłowej.
- Escape Room: Tajemnica Efektywności Fabryki Czekoladek nie tylko angażuje uczestników w emocjonującą rozgrywkę, ale także edukuje ich na temat znaczenia matematyki i statystyki w rzeczywistym świecie produkcji. To doskonała okazja do integracji zabawy z naukowym eksperymentowaniem oraz zdobywania praktycznych umiejętności analitycznych.