Zarejestruj

Projekty »

Fascynujący świat nauki a biblioteka akademicka w infrastrukturze naukowej

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci, przedsiębiorca, samorządowiec, pracownik innej uczelni
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
wykład
Przedmioty
edukacja medialna, filozofia, historia i społeczeństwo, technologia informacyjna, wiedza o społeczeństwie
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Autorzy
mgr Urszula Poślada (kierownik),
mgr Anna Wojtysiak
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2021-09-20 11:00 - 12:00
Wolne miejsca: 30
Edycja zakończona
Środa 2021-09-22 12:00 - 13:00
Wolne miejsca: 30
Edycja zakończona
Piątek 2021-09-24 13:00 - 14:00
Wolne miejsca: 30

Miejsce realizacji: Biblioteka Główna Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej (Hol Biblioteki Głównej)
Adres: Lublin, ul. Idziego Radziszewskiego 11

Inne projekty w tym miejscu

Szukanie odpowiedzi na wyzwania naukowe współczesnego świata wymaga coraz większej infrastruktury, którą tworzą urządzenia, zasoby i wirtualne platformy świadczące usługi dla społeczności naukowej. Dzisiaj biblioteka akademicka jest infrastrukturą systemów sieciowych, dostarczającą wysokiej jakości usług służących komunikowaniu się ludzi nauki oraz udostępnianiu informacji naukowej. Zatem dbałość o powszechny, nieograniczony dostęp do treści naukowych oraz wzmacnianie ich widoczności jest ważnym zadaniem zarówno dla pracowników naukowych jak i bibliotekarzy. Środowisko biblioteki cyfrowej i elektroniczne publikowanie wzmacnia rolę uczonych w stosunku do pozostałych uczestników łańcucha komunikacji naukowej, zaś cyfryzacja zbiorów tradycyjnych przyczynia się do „ujawniania” wiedzy ukrytej i zwiększenia jej mobilności. Dzięki cyfryzacji przestrzeni komunikacji naukowej fascynujący świat nauki czeka na każdego bez wychodzenia z domu, nauka bez granic staje się faktem. Wykład służyć ma przekazaniu informacji szerokiej publiczności o nowych formach otwartej nauki, nieograniczonej do miejsca, czasu i nośnika.

  • Foto