Projekty »
Gra ekonomiczna – zaprojektuj i zagraj!
:: Projekt U (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.) |
Idź do prezentacji on-line |
Chiński filozof Konfucjusz mawiał: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem”. Około 2,5 tys. lat później brytyjski pisarz Ronald Dahl dodał: "Życie jest ciekawsze, jeśli grasz w gry". Zgadzając się w pełni z tymi dwoma cytatami, jak również bazując na najnowszych koncepcjach optujących za szerokim wykorzystaniem gier w edukacji1, jak i na publikacjach podkreślających kluczową rolę kreatywności2 w kontekście wyzwań przyszłości, proponujemy nowatorski sposób nauki ekonomii: uczenie się ekonomii poprzez tworzenie gier tekstowych i interaktywnych filmów.
Warsztat będzie podzielony na trzy części:
1️⃣ W pierwszej z nich uczniowie zapoznają się z przykładową grą.
2️⃣ W drugiej zaprezentujemy narzędzia pomocne w tworzeniu gier tekstowych lub interaktywnych filmów oraz wytłumaczymy, jak wykorzystać je do stworzenia własnej gry.
3️⃣ W trzeciej, uczniowie podzieleni na małe grupy przystąpią do tworzenia gier. Każda z grup będzie mogła skorzystać z technicznej oraz merytorycznej pomocy zespołu prowadzących warsztat.
Przykładowe gry edukacyjne stworzone dla studentów ekonomii:
1️⃣ https://bit.ly/gra-inflacja
2️⃣ https://bit.ly/eps-the-game
1: Możliwości wykorzystania gier w edukacji prezentują m.in. raporty "Gry edukacyjne w nauczaniu hybrydowym" oraz "Edukacja przyszłości 2020".
2: Światowe Forum Ekonomiczne uznaje kreatywność za jedną z kluczowych umiejętności przyszłości. Wielkim zwolennikiem ćwiczenia i kultywowania kreatywności u uczniów był Ken Robinson, który opisywał to swoich w książkach, jak też zaprezentował w kultowym już wystąpieniu na konferencji TED.