Zarejestruj

Projekty »

Gra terenowa "Wkomponuj się w przestrzeń"

:: Projekt U105 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia
Forma prezentacji
badanie, ćwiczenia, doświadczenie, spacer edukacyjny, warsztat
Nauki i sztuki
architektura i urbanistyka, geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna, nauki o Ziemi i środowisku
Przedmioty
biologia, geografia, ochrona środowiska, przyroda
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej
Autor
inż. Anna Puchacz
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2023-09-19 10:00 - 12:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 57
Edycja zakończona
Wtorek 2023-09-19 12:00 - 14:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 2

Miejsce realizacji: Ogród Botaniczny UMCS (wejście główne do Ogrodu Botanicznego UMCS.)
Adres: Lublin, ul. Sławinkowska 3 (wejście od ul. Willowej)

Inne projekty w tym miejscu

Gra terenowa „Wkomponuj się w przestrzeń” dotyczy ekologii, planowania przestrzennego, rozwiązań ekologicznych, a przede wszystkim pomysłowości i dobrej zabawy. W ramach wydarzenia, uczestnicy otrzymują wykonane przez Studenckie Koło Naukowe Planistów „SmartCity” mapy Ogrodu Botanicznego z zaznaczonymi punktami gry. Zadaniem uczestników jest podzielić się na grupy 4-5 osobowe i odwiedzić wszystkie punkty gry i prawidłowo rozwiązać zadania. W każdym punkcie znajdują się studenci, którzy przydzielają uczestnikom proste zadania związane z planowaniem przestrzennym, przyrodą oraz ekologią. Punkty które muszą odwiedzić uczestnicy to: 

Posprzątajmy razem – gra polega na posortowaniu odpadów do pudełek o odpowiednich kolorach (zgodnych z ogólnie przyjętą kolorystyką pojemników na odpady). Gra sprawdza wiedzę uczestników na temat segregacji odpadów, ale to także szansa na zdobycie dodatkowej wiedzy w temacie recyklingu. Dodatkowym elementem jest dyskusja z uczestnikami na temat recyklingu, powtórnego wykorzystania np. plastikowych opakowań czy szklanych butelek. 

Miasto dla mrówek – gra polega na zbudowaniu makiety miasta z przedmiotów, jakie możemy znaleźć wszędzie, czyli kamyki, patyki itd. Gra ma za zadanie pokazać uczestnikom, że z odrobiną wyobraźni można zrobić coś ciekawego, a także nauczyć wykorzystania nieoczywistych przedmiotów do zabawy. Gra wprowadza uczestników także w tematykę jaką zajmuje się nasze Koło Naukowe, czyli projektowanie miast. Dodatkowo prowadzona jest rozmowa z uczestnikami o tym jak powinny być projektowane miasta.

Wybieram zieleń – uczestnicy gry otrzymują kilka obrazków przedstawiających ciekawe (zarówno dobre jak i gorsze) zagospodarowanie terenów miejskich. W toku rozmowy wybierają obszary które podobają im się najbardziej, a następnie dyskutują o ich plusach i minusach. Mają okazje dowiedzieć się jak ważną rolę odgrywa zieleń w miastach. Uczestnicy mogą wypowiedzieć się na temat zaprezentowanych przestrzeni, wyrazić swoje opinie oraz opowiedzieć o własnej wizji zieleni w miastach.

Najlepszy z Najlepszych – gra nawiązująca do popularnego teleturnieju „1 z 10”. Uczestnicy, we własnych grupach rywalizują o tytuł „najlepszego”. Całość gry stylem (zarówno prowadzenia, przebiegu, jak i zadawania pytań) nawiązuje do teleturnieju „1 z 10”. Pytania są związane z ekologią, przyrodą, klimatem, zagrożeniami oraz zielenią w miastach. 

Ekologiczne wykreślanki – wykreślanki związane z tematyką zieleni, ochrony przyrody oraz samą przyrodą. Dodatkowo prowadzące wprowadzają uczestników w temat ochrony przyrody w Polsce. 

Po wykonaniu każdego zadania uczestnicy otrzymują naklejkę. Warunkiem „przejścia” całej gry jest odwiedzenie wszystkich punktów gry i zdobycie wszystkich naklejek i naklejenie ich w odpowiednie miejsca na mapie. Gra pobudza kreatywność i w ciekawy sposób oswaja z nauką i przybliża tematykę planowania przestrzennego i wdrażania rozwiązań ekologicznych. 

 

  • Foto