Zarejestruj

Projekty »

Inteligencje wielorakie – kilka słów o uczeniu się języków obcych i nie tylko...

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt U122 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci
Forma prezentacji
warsztat, wykład
Nauki i sztuki
językoznawstwo, psychologia
Przedmioty
język niemiecki
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Centrum Nauczania i Certyfikacji Języków Obcych UMCS
Autor
mgr Kamil Zięba
Początek
Poniedziałek 2023-09-18 10:00
Edycja zakończona
Idź do prezentacji on-line

Każdy człowiek posiada wszystkie rodzaje inteligencji, które są rozwinięte w różnym stopniu. Inteligencje tworzą niepowtarzalny profil, który wraz z rozwojem człowieka staje się dynamiczny i unikalny. Przejawy poszczególnych inteligencji pojawiają się zwykle w dzieciństwie, każdy typ inteligencji cechuje się własną specyfiką rozwoju. Tzw. Teoria Wielorakich inteligencji została stworzona już w roku 1983 przez doktora Howarda Gardnera (prof. Uniwersytetu Harvarda). Tradycyjnie stosowano testy IQ, po to, aby sprawdzić, czy jest się „mądrym”, „normalnym” lub „wadliwym”. Dr Gardner pokazał i udowodnił, iż inteligencja jest czymś wielopłaszczyznowym, dynamicznym i wykracza poza zdolności lingwistyczno-logiczne. Teoria wielorakich inteligencji wyróżnia 8 typów inteligencji:

  • językowa, 
  • matematyczno – logiczna,
  • ruchowa,
  • wizualno – przestrzenna
  • muzyczna
  • przyrodnicza
  • intrapersonalna, 
  • interpersonalna. 

Projekt ma na celu przede wszystkim wyjaśnienie pojęcia „inteligencji językowej”, zobrazowanie jej na przykładzie sylwetki dziecka. Ponadto zostanie omówiony rozwój inteligencji językowej, inteligencja językowa (werbalna, lingwistyczna) u osoby dorosłej, jako umiejętność korzystania ze „słów” oraz „języka”. 

- - - - - - - - - 

Źródło zdjęcia: Gerd Altmann z Pixabay.

  • Foto