Zarejestruj

Projekty »

Jak nauczyć się języków obcych poprzez zabawę i gry? Podróżowanie w różnych językach

:: Projekt U136 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa
Dla niepełnosprawnych
z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
ćwiczenia, konkurs, pokaz, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
językoznawstwo
Przedmioty
język angielski, język niemiecki, język obcy (inny), język polski, język rosyjski
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Filologiczny
Autorzy
dr Olga Iakovleva (kierownik),
dr Anna Dąbrowska
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2023-09-19 10:00 - 11:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Wtorek 2023-09-19 11:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Wydział Filologiczny i Wydział Historii i Archeologii (13B NH)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 4a

Inne projekty w tym miejscu

Celem projektu jest podkreślenie motywującej roli gier i zabaw podczas przyswajania nowego słownictwa w języku obcym. Jak potwierdzają badania, gry są świetnym sposobem na przyswajanie języka, aktywując pomysłowość i kreatywność uczniów. W etapie początkowym projektu zostaną zaprezentowane istniejące typy i wzorce pamięci językowej. Spośród wielu możliwych najczęściej w literaturze wymienia się pamięć sensoryczną, wzrokową, emocjonalną, liczbową, motoryczną, pamięć fotograficzną, słuchową, pamięć proceduralną, itd. Następnie uczestnicy rozwiążą 3 minutowy quiz na temat rodzaju pamięci online korzystając ze swoich komórek i poznają jego wyniki. Quiz pt. „Jaki rodzaj pamięci posiadasz?” dostępny jest pod linkiem: https://samequizy.pl/jaki-rodzaj-pamieci-posiadasz-2/

Wykorzystując poznane dane na temat rodzaju zapamiętania, w kolejnym etapie projektu uczestnicy zapoznają się z nowym słownictwem związanym z podróżowaniem w różnych językach, tj. 25 słówek będzie w języku angielskim, 15 słówek po rosyjsku, 5 po niemiecku i 5 po szwedzku. Przewiduje się poświęcić ok. 15 minut na wspólne prezentowanie i indywidualne przyswajanie 50 słówek przez uczniów. Kolejnym etapem zajęć będą gry i zabawy oparte na różnych bodźcach stymulujących naukę słownictwa, w celu pomocy w utrwalaniu i sprawdzaniu nowych słówek dotyczącego świata podróży.

W końcowym etapie projektu przedstawione zostanie podsumowanie dotyczące konieczności stosowania różnych metod w nauce języków obcych. Zwycięskie grupy otrzymają nagrody. Do zobaczenia! :-) 

- - - - - - - - - 

Źródło zdjęcia: Ed Hathaway z Pixabay.

  • Foto