Projekty »
Kostki do gry na zajęciach edukacji matematycznej. Myślenie logiczne i algorytmiczne
:: Projekt U153 (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Miejsce realizacji: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki - Budynek A (2)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 1
Można na nauczanie matematyki patrzeć na wiele sposobów. Jeśli traktuje się matematykę jako naukę zajmującą się badaniem struktur oraz istniejących w nich prawidłowości to eksperyment okazuje się być zupełnie oczywistą dydaktyczną metodą nauczania matematyki. Można wykorzystując eksperymenty, angażujące różne rekwizyty na przykład kostki do gry, stwarzać uczniowi szansę na:
- analizowanie różnych możliwych przypadków,
- konstruowanie przypuszczeń oraz ich testowanie,
- dostrzeganie i formułowanie prawidłowości oraz ich wykorzystywanie do budowania strategii oraz jej testowania i ulepszania,
- dostrzeganie związków między pojęciami i faktami,
- doskonalenie umiejętności analizowania problemu i badanie konsekwencji podejmowanych działań,
- kształcenie umiejętności komunikacji, dyskusji i argumentowania swojego stanowiska,
- doskonalenie przewidywania i podejmowania decyzji.
Gry dydaktyczne z użyciem kości dają uczniom możliwość poznawania nowych pojęć i ich rozumienia oraz wykorzystywania, w sposób bardzo atrakcyjny i angażujący różne rodzaje percepcji, więc często bardziej skuteczny niż tradycyjne metody dydaktyczne.
Zaproponowane uczniom gry dydaktyczne z wykorzystaniem kostek do gry będą służyły doskonaleniu sprawności rachunkowej oraz doskonaleniu rozumienia i wykorzystania dziesiętnego systemu cyfrowego w edukacji wczesnoszkolnej.
- - - - - - - - -
Źródło zdjęcia: AndreasAux z Pixabay.