Projekty »
Kreatywne lekcje przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji – warsztaty dla nauczycieli i wykładowców
:: Projekt U155 (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.) |
Miejsce realizacji: Wydział Ekonomiczny (205)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5
Wprowadzenie:
- Sztuczna inteligencja (AI) to nie tylko fascynująca nowinka technologiczna, ale także potężne narzędzie, które może zrewolucjonizować edukację.
- AI ma potencjał, aby pomóc nam, nauczycielom oraz wykładowcom, uatrakcyjnić lekcje, zwiększyć zaangażowanie uczniów i uczyć efektywnie. Aby jednak w pełni wykorzystać te możliwości, musimy zrozumieć, jak działa i nauczyć się ją wykorzystywać, zwracając także uwagę na wyzwania i zagrożenia, jakie niesie.
- Zapraszamy na warsztaty, które pokażą, jak etycznie, efektywnie i kreatywnie korzystać z AI w edukacji.
Korzyści dla uczestników:
Dzięki tym warsztatom nauczycie się, jak efektywnie wprowadzać AI do procesu nauczania, co pozwoli Wam:
- Zwiększyć zaangażowanie uczniów i studentów poprzez nowoczesne i interaktywne metody nauczania.
- Odciążyć się od rutynowych zadań, żeby zyskać więcej czasu na indywidualną pracę z uczniami.
- Rozwijać u uczniów i studentów kompetencje przyszłości, takie jak kreatywność, krytyczne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
Struktura warsztatów:
Warsztaty będą składać się z trzech części:
- Wprowadzenie do AI – Omówienie, jak działa AI i jaki ma wpływ na różne dziedziny życia.
- AI w pracy nauczyciela – Prezentacja praktycznych wskazówek, jak zintegrować AI z codziennymi obowiązkami dydaktycznymi, w tym dyskusja, czy powinniśmy wspomagać się AI przy ocenach prac oraz przygotowywaniu sprawdzianów i kolokwiów.
- Kreatywne zastosowania AI – Tworzenie kreatywnych zadań dla uczniów i studentów przy wykorzystaniu AI m.in przygotowywanie komiksów przy wykorzystaniu generowania teksu i obrazów (np. o mitach greckich w stylu Marvela – jak na załączonych obrazkach), tworzenie piosenek z tekstami nawiązującymi do omawianych na lekcjach zagadnień, budowanie gier, symulacji i aplikacji bez umiejętności programowania.
Nauczycieli razem z uczniami zapraszamy na komplementarne warsztaty: Jak kreatywnie wykorzystywać sztuczną inteligencję? (w celu ich odszukania prosimy o skorzystanie z wyszukiwarki projektów).
____________________________
Źródło grafiki: Grzegorz Kwiatkowski, Midjourney.