Projekty »
Kultura narcyzmu pokolenia Z
:: Projekt K (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Edycja zakończona Wtorek 2023-09-19 11:00 - 12:00Brak wolnych miejsc Realizacja projektu w innym miejscu - Collegium Joannis Pauli II (C 501) |
Z wielu badań wynika, że:
• nieliczne (18%) wybory konsumenckie są efektem świadomej i przemyślanej decyzji,
• prawie połowa (48%) Polaków kupuje jakieś produkt, chociaż są one jej niepotrzebne,
• 14% kupuje pod wpływem impulsu,
• co piąty (20%) kupuje to, co akurat mu się podoba (Konsumentów portret własny – raport z badań, 2022).
Pytania:
- jakie są kulturowe uwarunkowania konsumpcjonizmu wśród młodzieży?
- czy jest on może przejawem kultury narcyzmu lub nowej religijności pokolenia Z?
Terminologia:
- Konsumpcja - naturalny proces gospodarowania, wynikający z konieczności zaspokojenia potrzeb (Bauman, 2007).
- Konsumpcjonizm - postawa życiowa polegającą na przedkładaniu dóbr materialnych nad inne dobra (Bylok, 2013).
- Religia - relacja człowieka do różnie definiowanego sacrum (Mariański, 1998).
- Kultura narcyzmu - zakochanie się w sobie, podziwianie samego siebie (Szpunar, 2018).
- Pokolenie Z - osoby urodzone w latach 1995-2010 (Gruchoła, 2017).
Konspekt:
- Prezentacja pokolenie Z (1995-2010)
- Kulturowe uwarunkowania konsumpcjonizmu pokolenia Z
- Przejawy i cechy kultury narcyzmu
- Konsumpcjonizm jako religia
- Kultura narcyzmu: wnioski