Projekty »
Losowość i Ozoboty
:: Projekt U167 (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Miejsce realizacji: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki - Budynek A (1 (sala kolumnowa))
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 1
Ozobot to mały robot edukacyjny, który można programować w bardzo prosty sposób. Uczniowie klas III-IV będą zgłębiać tajniki programowania używając jedynie kartki i flamastrów lub puzzli do programowania Ozobota. Ta technologia jest bardzo dobrym rozwiązaniem służącym do wprowadzania już najmłodszych uczniów w podstawy programowania. Zaproponowane uczniom gry z wykorzystaniem Ozobotów do losowania odpowiadającego ucznia lub losowania zestawu liczb do wykonania działań będą służyły do doskonalenia sprawności rachunkowej i wzbogacania zasobu słownictwa.
Wykorzystanie na warsztatach Ozobotów i brak kodów przed skrzyżowaniami na trasach przygotowanych dla robotów, pozwoli uczniom doświadczyć czym jest losowość i związany z nią brak przewidywalności. Ponadto uczniowie będą mogli w działaniu robota zrozumieć zasadność stosowania konkretnych kodów graficznych przed skrzyżowaniem na wykonanych trasach, by w sposób przewidziany z góry robot mógł przejechać po wskazanej trasie.
Zajęcia dedykowane są dla uczniów klas III-IV szkoły podstawowej.
____________________________
Źródło zdjęcia: Gerd Altmann z Pixabay.