Zarejestruj

Projekty »

Losowość i Ozoboty

:: Projekt U167 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV
Forma prezentacji
ćwiczenia, dyskusja
Nauki i sztuki
informatyka
Przedmioty
technologia informacyjna
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Autor
dr Iwona Ćwiklińska
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Czwartek 2024-09-19 10:00 - 11:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki - Budynek A (1 (sala kolumnowa))
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 1

Inne projekty w tym miejscu

Ozobot to mały robot edukacyjny, który można programować w bardzo prosty sposób. Uczniowie klas III-IV będą zgłębiać tajniki programowania używając jedynie kartki i flamastrów lub puzzli do programowania Ozobota. Ta technologia jest bardzo dobrym rozwiązaniem służącym do wprowadzania już najmłodszych uczniów w  podstawy programowania. Zaproponowane uczniom gry z wykorzystaniem Ozobotów do losowania odpowiadającego ucznia lub losowania zestawu liczb do wykonania działań będą służyły do doskonalenia sprawności rachunkowej i wzbogacania zasobu słownictwa.

Wykorzystanie na warsztatach Ozobotów i brak kodów przed skrzyżowaniami na trasach przygotowanych dla robotów, pozwoli uczniom doświadczyć czym jest losowość i związany z nią brak przewidywalności. Ponadto uczniowie będą mogli w działaniu robota zrozumieć zasadność stosowania konkretnych kodów graficznych przed skrzyżowaniem na wykonanych trasach, by w sposób przewidziany z góry robot mógł przejechać po wskazanej trasie.

Zajęcia dedykowane są dla uczniów klas III-IV szkoły podstawowej.

____________________________

Źródło zdjęcia: Gerd Altmann z Pixabay.

  • Foto