Zarejestruj

Projekty »

Mały człowiek integralny

:: Projekt PL093 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII
Forma prezentacji
ćwiczenia, dyskusja, pokaz
Nauki i sztuki
nauki o kulturze fizycznej, nauki o zdrowiu
Przedmioty
wychowanie fizyczne
Organizator
Politechnika Lubelska
Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Politechniki Lubelskiej
Autorzy
mgr inż. Elżbieta Spólnicka (kierownik),
dr hab., prof. uczelni Halina Rarot, mgr Bożydar Spólnicki, mgr Agata Okoń, mgr Kazimierz Piwowarczyk
Terminy
Czas trwania projektu: 3 godz. (135 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2024-09-20 09:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Centrum Sportowe Politechniki Lubelskiej (hala sportowa)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 36b

Inne projekty w tym miejscu

            

              Jest prawdą, że odpowiednio dobrane przez rodziców programy telewizyjne czy dostępne przez internet przynoszą dzieciom i młodzieży  korzyści poznawcze: wzbogacenie wiedzy ogólnej z zakresu szeroko rozumianej  przyrody czy historii oraz doskonalenie słownictwa, czy nawet rozwój myślenia strategicznego poprzez korzystanie z gier strategicznych itd., Jednak istnieją też ewidentne szkody płynące z nadmiernego, wielogodzinnego oglądania programów TV, internetowych, czy gier komputerowych - to braki w rozwoju emocjonalnym młodego człowieka. Nie staje się on pełnym człowiekiem (człowiekiem integralnym), lecz  człowiekiem od samego początku ułomnym w sensie emocjonalno-motywacyjnym: nie potrafi „odróżnić dobra od zła, nie potrafi potępić zła, bo nie umieją oddzielić rzeczywistości od fikcji. To prowadzi do zobojętnienia wobec przemocy”.  Szkodliwe skutki nadmiernego oglądania programów w  telewizji  czy  w smartfonie - to także spadek aktywności ruchowej dzieci.  A taka słaba aktywność motoryczna - to zarazem słaba  odporność fizyczna i psychiczna, poczucie bierności, braku energii  i sukcesu.

  • Foto