Zarejestruj

Projekty »

Meblujemy motylowy ogródek, czyli jak zbudować poidełko dla motyli?

:: Projekt K139 (Szczegóły)
Adresaci
przedszkole, szkoła podstawowa - klasy I-IV
Dla niepełnosprawnych
niedowidzących, z innymi niepełnosprawnościami
Forma prezentacji
dyskusja, prezentacja multimedialna, warsztat
Nauki i sztuki
architektura i urbanistyka, nauki biologiczne, rolnictwo i ogrodnictwo
Przedmioty
biologia, ochrona środowiska, plastyka, przyroda, technika, zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne
Organizator
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wydział Nauk Przyrodniczych i Technicznych
Autorzy
dr inż. Katarzyna Karczmarz (kierownik),
Karolina Kawalec, Aleksandra Wójtowicz
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2024-09-20 10:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Budynek Wydziału Nauk Przyrodniczych i Technicznych (WNPiT-906)
Adres: Lublin, ul. Konstantynów 1H (wjazd od ul. Ułanów)

Inne projekty w tym miejscu

Projekt "Meblujemy motylowy ogródek, czyli jak zbudować poidełko dla motyli?" to kompleksowe przedsięwzięcie, które łączy edukację przyrodniczą z rozwijaniem umiejętności praktycznych i kreatywnych, a także kształtowanie postaw proekologicznych. Dzięki temu dzieci nie tylko uczą się o motylach i ich roli w ekosystemie, ale również rozwijają swoje zdolności i pasje, co może wpłynąć na ich przyszłe postawy i działania na rzecz ochrony środowiska.

Projekt ma na celu:

  • Wprowadzenie dzieci w świat owadów, w szczególności motyli: Stworzenie przyjaznego dla nich środowiska w postaci poidełka,  rozwijanie umiejętności manualnych i kreatywności oraz naukę o roli motyli w ekosystemie.
  • Promowanie działań proekologicznych: Uczestnictwo w projekcie zachęci dzieci do podejmowania małych, ale znaczących działań na rzecz ochrony środowiska w ich codziennym życiu.
  • Odpowiedzialność za naturę: Poprzez opiekę nad poidełkami i obserwację motyli, dzieci uczą się odpowiedzialności za otaczającą ich przyrodę.

 

Projekt dąży do:

  • Rozwijania zdolności manualnych: Poprzez budowę poidełek dzieci uczą się precyzji, cierpliwości i dokładności w wykonywaniu zadań.
  • Pobudzania kreatywności: Projektowanie i dekorowanie poidełek daje dzieciom możliwość wyrażenia siebie i rozwijania zdolności twórczych.
  • Praktycznego zastosowania wiedzy: Dzieci uczą się, jak wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności w praktycznych projektach, co rozwija ich zdolności rozwiązywania problemów.

Projekt wspiera:

  • Współpracę i komunikację: Praca w grupach przy budowie poidełek rozwija umiejętności komunikacyjne, negocjacyjne i współpracy.
  • Inicjatywność i samodzielność: Dzieci uczą się podejmowania inicjatywy, planowania i realizowania własnych projektów.
  • Empatię i troskę: Kontakt z przyrodą i opieka nad motylami rozwijają w dzieciach empatię i troskę o żywe istoty.