Zarejestruj

Projekty »

Medyczne stany nagłe. Czas to Życie!

:: Projekt UM (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VIII
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
pokaz, warsztat
Nauki i sztuki
nauki o zdrowiu
Przedmioty
edukacja dla bezpieczeństwa, medycyna
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Centrum Edukacji Medycznej, Międzywydziałowe Centrum Dydaktyczne
Autorzy
dr Beata Chilimoniuk (kierownik),
dr Daniel Sieniawski, Zuzanna Borowiec, Paulina Bryła, Mateusz Kuziuk, mgr Adam Gorgol, Cezary Garbal, Irena Maciąg, Zuzanna Chilimoniuk, Patryk Gruza
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 10:00 - 11:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 11:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 57 im. Jana Kochanowskiego (sala gimnastyczna)
Adres: Lublin, ul. Krasińskiego 7

Inne projekty w tym miejscu

Udar mózgu i zawał serca stanowią wiodące przyczyny zgonów i niepełnosprawności w Polsce, i na świecie. Budowanie społecznej świadomości problemu i edukacja w zakresie właściwej reakcji na zagrożenia związane z medycznymi stanami nagłymi, pozwoli skrócić czas do postawienia rozpoznania i rozpoczęcia definitywnego leczenia.  Zbyt długie zwlekanie z wezwaniem pomocy zwiększa ryzyko śmierci. Uczmy się więc, jak rozpoznawać niepokojące symptomy udaru mózgu, ostrego zespołu wieńcowego, wstrząsu anafilaktycznego i udaru cieplnego.  Podejmowanie czynności, które mogą uratować komuś życie przed przybyciem Zespołów Ratownictwa Medycznego, powinno być priorytetem w zakresie pierwszej pomocy.
Warsztaty zostaną przygotowane tematycznie w zależności od grupy wiekowej i odbiorców.
Projekt zawiera następujące zagadnienia:

  1. Rozpoznanie wybranych medycznych stanów nagłych.
  2. Dostępne schematy oceny udaru mózgu, np: FAST (Face, Arm, Speech, Time to call – twarz, ramię, mowa, czas na telefon)
  3. Wczesne podanie aspiryny w przypadku podejrzenia zawału mięśnia sercowego.
  4. Postępowanie w anafilaksji.
  5. Chłodzenie poszkodowanego z udarem cieplnym.

Prowadzenie tego typu zajęć i warsztatów jest niezwykle ważnym elementem w edukacji dla bezpieczeństwa realizowanej wśród dzieci i młodzieży
w środowisku szkolnym.
Projekt realizowany będzie przez studentów kierunków medycznych pod nadzorem nauczycieli akademickich z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w systemie Państwowego Ratownictwa Medycznego.
Miejsce przeprowadzenia warsztatów: Szkoła Podstawowa Nr 57 w Lublinie.