Zarejestruj

Projekty »

Modele i uwarunkowania aktywności fizycznej młodzieży

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt U185 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8)
Forma prezentacji
dyskusja, prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
nauki socjologiczne
Przedmioty
ochrona zdrowia, wiedza o społeczeństwie, wychowanie fizyczne
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Filozofii i Socjologii
Autorzy
dr Błażej Dyczewski (kierownik),
mgr Anna Sadowska
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Środa 2023-09-20 12:00 - 13:00
Wolne miejsca: 99
Idź do prezentacji on-line

Czy zastanawiałaś/zastanawiałeś się kiedyś dlaczego podejmowanie aktywności fizycznej niektórym osobom przychodzi z łatwością, a innym – z ogromnym trudem?

Czy obwiniałaś/obwiniałeś się, że nie ćwiczysz i nie uprawiasz żadnego sportu poza zajęciami w-f?
Podczas tego spotkania nie będziemy szukać dla Ciebie usprawiedliwień! Aktywność fizyczna jest niezbędna dla zdrowego stylu życia, zaś jej brak nie jest sprawą indywidualną, lecz poważnym problemem społecznym, który generuje ogromne koszty dla społeczeństw wysoko rozwiniętych, w tym dla Polski. Poszukamy zatem nie tylko indywidualnych, ale przede wszystkim społecznych uwarunkowań aktywności fizycznej wśród polskiej młodzieży.

W czasie spotkania odwołamy się do wyników socjologicznych badań zrealizowanych w 2018 r. wśród uczniów szkół podstawowych z 294 gmin w Polsce, biorących udział ogólnopolskim projekcie badawczym pt. Społeczna Diagnoza Uczniów 2018 „Lustro” w ramach ogólnopolskiej kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł 2018”. Badaniem objęto ponad 70 000 respondentów, ale na potrzeby wystąpienia skoncentrujemy się na ośmioklasistach. Sprawdzimy czy na ich aktywność fizyczną i uprawianą dyscyplinę mają wpływ takie czynniki jak: płeć, miejsce zamieszkania, sytuacja materialna, a nawet… średnia ocen!
Zapraszamy do udziału w dyskusji uczniów, rodziców i nauczycieli!

- - - - - - - - - 

Źródło zdjęcia: bottomlayercz0 z Pixabay.

 

 

  • Foto