Projekty »
Od zabawy, przez grę i eksperyment, do wiedzy
:: Projekt U217 (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Miejsce realizacji: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki - Budynek A (1 (sala kolumnowa))
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 1
Można spojrzeć na nauczanie matematyki jak na nauczanie dziedziny nauki badającej struktury i istniejące w nich prawidłowości. Wtedy okazuje się, że zastosowanie gier i eksperymentów w nauczaniu matematyki jest metodą dydaktyczną, która pobudza myślenie, inspiruje do analizowania różnych możliwych przypadków i poszukiwań własnych rozwiązań problemu matematycznego, stwarza szansę do dostrzegania prawidłowości oraz wykorzystywania ich do budowania własnych strategii oraz ich weryfikowania i ulepszania. Zabawy, gry dydaktyczne i eksperymenty wykorzystujące różne rekwizyty, na przykład różne kostki do gry, monety, szpatułki, patyczki, itp., dają uczniom możliwość poznania nowych pojęć lub lepszego rozumienia poznanych wcześniej oraz ich wykorzystania, w sposób bardziej angażujący różne rodzaje percepcji, więc bardziej atrakcyjny i skuteczny niż tradycyjne metody dydaktyczne.
____________________________
Źródło zdjęcia: PublicDomainPictures z Pixabay.