Zarejestruj

Projekty »

Odkrycia w fizyce, które zrewolucjonizowały diagnostykę medyczną

:: Projekt U (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
dyskusja, pokaz, wykład
Nauki i sztuki
inżynieria biomedyczna, nauki fizyczne
Przedmioty
fizyka i astronomia
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
Autor
dr Marek Wiertel
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 10:00 - 12:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 12:00 - 14:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Poniedziałek 2022-09-12 14:00 - 16:00
Wolne miejsca: 20
Edycja zakończona
Wtorek 2022-09-13 10:00 - 12:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 20
Edycja zakończona
Wtorek 2022-09-13 12:00 - 14:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Wtorek 2022-09-13 14:00 - 16:00
Wolne miejsca: 8

Miejsce realizacji: Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki - Budynek B (5)
Adres: Lublin, ul. Radziszewskiego 10

Inne projekty w tym miejscu

Zajęcia realizowane w ramach projektu są połączeniem pogadanki z pokazami i warsztatami. W ich trakcie przedstawione zostaną:

  • wybrane osiągnięcia fizyki, które pozwoliły stworzyć nowoczesne metody diagnostyczne w medycynie: elektrokardiografia, ultrasonografia, rentgenodiagnostyka konwencjonalna, a także metody medycyny nuklearnej: tomografia emisyjna i scyntygrafia,
  • fizyczne podstawy funkcjonowania aparatury diagnostycznej wykorzystującej promieniowanie ultradźwiękowe lub jonizujące,
  • podstawowe informacje na temat bezpieczeństwa stosowanych metod (omówienie każdej z metod składa się z kilkuminutowej prelekcji na temat odkryć w dziedzinie fizyki leżących u podstaw danej metody, demonstracji aparatury dostępnej w Pracowni Fizyki Medycznej Instytutu Fizyki UMCS).

Uczestnicy zajęć otrzymają również możliwość wykonania najprostszych pomiarów. Poziom trudności przekazywanej wiedzy teoretycznej będzie dostosowywany do charakteru audytorium. W trakcie demonstracji i pomiarów możliwe będzie zadawanie pytań i krótka dyskusja. Zajęcia są adresowane głównie do uczniów szkół średnich i klas VII–VIII szkoły podstawowej oraz osób dorosłych zainteresowanych fizycznymi podstawami i budową aparatury diagnostycznej stosowanej we współczesnej medycynie.

  • Foto
  • Foto
  • Foto