Zarejestruj

Projekty »

Pacjent w sercu apteki

:: Projekt UM285 (Szczegóły)
Adresaci
przedszkole, szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy V-VIII, szkoła podstawowa - klasy VII-VIII, szkoła ponadpodstawowa, studenci, rodzice, dziadek i babcia, przedsiębiorca, samorządowiec, pracownik innej uczelni
Forma prezentacji
piknik naukowy - stoisko
Nauki i sztuki
nauki farmaceutyczne
Przedmioty
edukacja dla bezpieczeństwa, medycyna
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Farmaceutyczny
Autorzy
dr, prof. uczelni Aleksandra Szopa (kierownik),
dr, prof. uczelni Anna Serefko, dr Anna Kijewska, mgr Joanna Lachowicz, dr Jan Sobczyński, mgr Alicja Szafrańska, mgr Filip Nowaczyński
Początek
Niedziela 2024-09-15 10:00
Edycja zakończona

Miejsce realizacji: Piknik naukowy - Plac Teatralny przed Centrum Spotkania Kultur (stoisko piknikowe)
Adres: Plac Teatralny przed Centrum Spotkania Kultur

Inne projekty w tym miejscu

Projekt piknikowy "Pacjent w sercu apteki" będzie miał charakter edukacyjno-informacyjny.  Skierowany jest do szerokiego grona odbiorców i ma na celu zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat roli farmaceuty w systemie ochrony zdrowia, edukację na temat leków, ich właściwego stosowania oraz interakcji lek-lek,
lek-pożywienie, lek-choroba, promowanie zdrowego stylu życia i profilaktyki zdrowotnej, zapoznanie uczestników z modelem opieki farmaceutycznej i usługami,
tj. Przegląd Lekowy i Nowy Lek.

Uczestnicy będą mogli zdobyć cenną wiedzę i praktyczne umiejętności, które przyczynią się do poprawy ich zdrowia i jakości życia. Odwiedzający stoisko będą mieli możliwość skorzystania z konsultacji farmaceutycznych, w ramach których będą mogli m.in.: (1) sprawdzić czy między przyjmowanymi lekami występują interakcje
i dowiedzieć się jak ich unikać, (2) skonsultować prawidłowy sposób przyjmowania/aplikowania leków (np. z wykorzystaniem inhalatora), (3) dowiedzieć się jak prawidłowo przechowywać leki, (4) dowiedzieć się kiedy warto skonsultować się z farmaceutą, (5) dowiedzieć się jak prawidłowo interpretować informacje zawarte na ulotkach,
(6) nauczyć się jak prawidłowo wykonać pomiar ciśnienia tętniczego krwi czy pomiar glikemii.