Zarejestruj

Projekty »

Podstawowe zabiegi ratujące życie

:: Projekt UM306 (Szczegóły)
Adresaci
przedszkole, szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VIII
Forma prezentacji
ćwiczenia
Nauki i sztuki
nauki medyczne, nauki o zdrowiu
Przedmioty
edukacja dla bezpieczeństwa, ochrona zdrowia
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Nauk Medycznych
Autorzy
dr Wojciech Krawczyk (kierownik),
dr Patrycja Okońska, mgr Jadwiga Woźniak, Zuzanna Maciąg, Jakub Pawłowski, Ada Dworzańska, Jakub Oleszczuk, Marek Mielniczuk, Mateusz Solski, Mikołaj Poloncarz
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2024-09-17 09:00 - 10:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Wtorek 2024-09-17 10:00 - 11:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Wtorek 2024-09-17 11:00 - 12:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 3

Miejsce realizacji: Centrum Symulacji Medycznej (231)
Adres: Lublin, ul. dra Witolda Chodźki 4

Inne projekty w tym miejscu

Umieralność z powodu nagłych zagrożeń zdrowotnych takich jak ostre zagrożenia krążeniowe i oddechowe, udary mózgu czy urazy utrzymuje się na wysokim poziomie. Okazuje się, że w wielu sytuacjach możliwe jest uratowanie osoby poszkodowanej pod warunkiem podjęcia właściwego działania na miejscu zdarzenia. We wstępnej fazie działania ratowniczego potrzebna jest znajomość i umiejętność stosowania zasad wstępnej oceny stanu poszkodowanego, tzw. ABC, jak i rozpoznanie stanu zagrożenia życia, który wymaga szybkiej reakcji od osoby ratującej. Statystycznie po upływie 4 minut od chwili zatrzymania krążenia i oddechu zachodzą nieodwracalne zmiany w obrębie mózgu, dlatego ważne jest wdrożenie jak najszybsze odpowiednich działań ratujących życie. Działania te powinny zostać podjęte przez świadków zdarzenia lub osoby, które znajdą się jako pierwsze na miejscu wypadku. Przedstawiony projekt wprowadza młode osoby w zasady udzielania pierwszej pomocy, uczy zachowań w sytuacjach zagrożenia życia, stara się pokazać, że nie podejmowanie działań jest gorszym wyborem w postępowaniu.