Zarejestruj

Projekty »

Podstawowe zabiegi ratujące życie

:: Projekt UM290 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy I-IV, szkoła podstawowa - klasy V-VIII
Forma prezentacji
ćwiczenia
Nauki i sztuki
nauki medyczne
Przedmioty
edukacja dla bezpieczeństwa, ochrona zdrowia
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Nauk Medycznych
Autorzy
dr Wojciech Krawczyk (kierownik),
dr Patrycja Misztal-Okońska, mgr Jadwiga Woźniak, Paulina Krukowska, Dominika Próchnicka, Milena Maciąg, Aleksandra Mulawa, Zuzanna Popławska, Maciej Statek
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Czwartek 2023-09-21 09:00 - 10:00
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Czwartek 2023-09-21 10:00 - 11:00
Wolne miejsca: 12
Edycja zakończona
Czwartek 2023-09-21 11:00 - 12:00
Termin dodatkowy
Wolne miejsca: 1

Miejsce realizacji: Centrum Symulacji Medycznej (226)
Adres: Lublin, ul. dra Witolda Chodźki 4

Inne projekty w tym miejscu

Umieralność z powodu nagłych zagrożeń zdrowotnych, takich jak: urazy, ostre niewydolności krążeniowo-oddechowe, udary mózgu, itp. przekracza w Polsce ponad trzykrotnie dopuszczalne normy przyjęte w standardach międzynarodowych. Okazuje się, że w wielu sytuacjach zagrożenia zdrowotnego możliwe jest uratowanie osoby pod warunkiem podjęcia właściwych czynności ratowniczych na miejscu zdarzenia. W początkowej fazie działań ratowniczych potrzebna jest znajomość i umiejętność stosowania zasad wstępnej oceny stanu poszkodowanego, tzw. ABC, jak i rozpoznanie stanu zagrożenia życia, który wymaga szybkiej reakcji od osoby ratującej. Statystycznie po upływie 4 minut od momentu zatrzymania krążenia i oddychania zachodzą nieodwracalne zmiany w obrębie ludzkiego mózgu, dlatego bardzo ważne jest wdrożenie jak najszybsze odpowiednich czynności ratujących życie. Czynności te powinny zostać podjęte przez świadków zdarzenia lub osoby, które znajdują się jako pierwsze na miejscu. Przedstawiony projekt wprowadza młodzież w zasady udzielania pierwszej pomocy, uczy zachowań w sytuacjach zagrożenia życia, stara się pokazać, że nie podejmowanie działań jest gorszym wyborem w postępowaniu