Zarejestruj

Projekty »

Podstawy termowizji czyli jak zostać "bambikiem" w termowizji :)

:: Projekt PL111 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa
Dla niepełnosprawnych
niepełnosprawnych ruchowo
Forma prezentacji
badanie, pokaz, prezentacja multimedialna, warsztat
Nauki i sztuki
inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka
Przedmioty
fizyka i astronomia, technika, zajęcia techniczne
Organizator
Politechnika Lubelska
Wydział Inżynierii Środowiska
Autor
dr inż. Sławomira Dumała
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2023-09-19 11:00 - 12:00
Wolne miejsca: 30

Miejsce realizacji: Wydział Inżynierii Środowiska (115)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 40b

Inne projekty w tym miejscu
Dowiedz się, w jaki sposób kamery termowizyjne mierzą sygnaturę cieplną oraz jak tworzą termogramy przy użyciu palet kolorów, rozdzielczości przestrzennej i odpowiedniej ostrości. 

Wszystkie obiekty emitują energię podczerwieni znaną jako sygnatura cieplna. Kamera termowizyjna (nazywana również kamerą podczerwieni) służy do wykrywania i pomiaru energii podczerwieni obiektów. Kamera przetwarza dane termograficzne w obraz elektroniczny, na którym przedstawiona jest pozorna temperatura powierzchni kontrolowanego obiektu. Każdy piksel w matrycy czujników reaguje na skupioną na nim energię podczerwieni oraz wytwarza sygnał elektroniczny. Procesor kamery pobiera sygnał z każdego piksela i przy zastosowaniu obliczeń matematycznych tworzy kolorową mapę temperatury pozornej obiektu. Każda wartość temperatury jest przedstawiona innym kolorem. Uzyskana matryca kolorów jest przesyłana do pamięci i do wyświetlacza kamery pod postacią obrazu temperatury (termogramu) danego obiektu.

Zajęcia rozpoczyna krótka prezentacja multimedialna, następnie uczestnicy mają okazję wykonać samodzielnie szereg zdjęć termowizyjnych.

Pokaz kończony zabawa w odgadywanie wizerunku uwiecznionego za pomocą kamery termowizyjnej. 

  • Foto