Zarejestruj

Projekty »

Postaw na milion – edukacja ekonomiczna przez zabawę i rywalizację

:: Projekt U245 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
konkurs, warsztat
Nauki i sztuki
ekonomia i finanse
Przedmioty
ekonomia w praktyce, podstawy przedsiębiorczości, wiedza o społeczeństwie
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Ekonomiczny
Autorzy
dr Grzegorz Kwiatkowski (kierownik),
Anastazja Nakonieczna, Emilia Pędzierska, Mikołaj Kołtun
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Środa 2024-09-18 13:00 - 15:00
Termin dodatkowy
Brak wolnych miejsc
Edycja zakończona
Czwartek 2024-09-19 13:00 - 15:00
Wolne miejsca: 30

Miejsce realizacji: Wydział Ekonomiczny (Aula III)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5

Inne projekty w tym miejscu

Jak powiedział Benjamin Franklin – „Inwestowanie w wiedzę przynosi najlepsze odsetki”.

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak to jest być prawdziwym finansowym mistrzem? Mamy dla Was wyjątkową propozycję – warsztat „Postaw na milion – edukacja ekonomiczna przez zabawę i rywalizację”! To nie tylko zabawa, ale prawdziwa przygoda w świecie finansów i ekonomii.

„Postaw na milion – edukacja ekonomiczna przez zabawę i rywalizację” to interaktywny warsztat edukacyjny inspirowany popularnym teleturniejem „Postaw na Milion” skierowany do uczniów szkół średnich.

Cele projektu:

  1. Podniesienie poziomu wiedzy ekonomicznej uczestników gry. Poprzez udział w warsztatach uczniowie zdobędą wiedzę o podstawowych pojęciach ekonomicznych, takich jak inflacja, popyt i podaż, budżet domowy, oszczędzanie i inwestowanie.
  2. Rozwijanie umiejętności decyzyjnych. Uczestnicy będą podejmować decyzje finansowe w symulowanych warunkach, co pomoże im zrozumieć konsekwencje swoich wyborów.
  3. Ćwiczenie pracy zespołowej. Gra wymaga współpracy w grupach, co rozwija umiejętności komunikacyjne i umiejętność pracy zespołowej.
  4. Dobrze spędzony czas. Poprzez formę gry, warsztat ma na celu uczynienie nauki ekonomii atrakcyjną i angażującą dla uczniów.

Format warsztatu:

Warsztat zostanie podzielony na kilka rund, z każdą rundą skupiającą się na innym zagadnieniu ekonomicznym. Uczestnicy będą podzieleni na drużyny i będą mieli określony czas na podjęcie decyzji finansowych, takich jak inwestowanie w różne sektory gospodarki, zarządzanie budżetem domowym czy rozwiązywanie problemów związanych z rynkiem pracy. Każda decyzja będzie miała swoje konsekwencje, co pomoże uczestnikom zrozumieć złożoność procesów ekonomicznych.

Pytania w naszej rozgrywce będą dotyczyły zakresu: podstawowych zasad ekonomii, roli popytu i podaży, funkcjonowania rynku, podstaw przedsiębiorczości, zarządzania finansami osobistymi, inwestycji, budżetowania oraz elementów marketingu i reklamy.

Po zakończeniu warsztatu uczniowie będą lepiej rozumieć zasady funkcjonowania gospodarki, będą bardziej świadomi znaczenia odpowiedzialnych decyzji finansowych oraz zdobędą umiejętności, które mogą wykorzystać w codziennym życiu.

____________________________

Źródło grafiki: Midjourney.

  • Foto