Projekty »
Postaw na milion – edukacja ekonomiczna przez zabawę i rywalizację
:: Projekt U245 (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.) |
Miejsce realizacji: Wydział Ekonomiczny (Aula III)
Adres: Lublin, Plac Marii Curie-Skłodowskiej 5
Jak powiedział Benjamin Franklin – „Inwestowanie w wiedzę przynosi najlepsze odsetki”.
Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak to jest być prawdziwym finansowym mistrzem? Mamy dla Was wyjątkową propozycję – warsztat „Postaw na milion – edukacja ekonomiczna przez zabawę i rywalizację”! To nie tylko zabawa, ale prawdziwa przygoda w świecie finansów i ekonomii.
„Postaw na milion – edukacja ekonomiczna przez zabawę i rywalizację” to interaktywny warsztat edukacyjny inspirowany popularnym teleturniejem „Postaw na Milion” skierowany do uczniów szkół średnich.
Cele projektu:
- Podniesienie poziomu wiedzy ekonomicznej uczestników gry. Poprzez udział w warsztatach uczniowie zdobędą wiedzę o podstawowych pojęciach ekonomicznych, takich jak inflacja, popyt i podaż, budżet domowy, oszczędzanie i inwestowanie.
- Rozwijanie umiejętności decyzyjnych. Uczestnicy będą podejmować decyzje finansowe w symulowanych warunkach, co pomoże im zrozumieć konsekwencje swoich wyborów.
- Ćwiczenie pracy zespołowej. Gra wymaga współpracy w grupach, co rozwija umiejętności komunikacyjne i umiejętność pracy zespołowej.
- Dobrze spędzony czas. Poprzez formę gry, warsztat ma na celu uczynienie nauki ekonomii atrakcyjną i angażującą dla uczniów.
Format warsztatu:
Warsztat zostanie podzielony na kilka rund, z każdą rundą skupiającą się na innym zagadnieniu ekonomicznym. Uczestnicy będą podzieleni na drużyny i będą mieli określony czas na podjęcie decyzji finansowych, takich jak inwestowanie w różne sektory gospodarki, zarządzanie budżetem domowym czy rozwiązywanie problemów związanych z rynkiem pracy. Każda decyzja będzie miała swoje konsekwencje, co pomoże uczestnikom zrozumieć złożoność procesów ekonomicznych.
Pytania w naszej rozgrywce będą dotyczyły zakresu: podstawowych zasad ekonomii, roli popytu i podaży, funkcjonowania rynku, podstaw przedsiębiorczości, zarządzania finansami osobistymi, inwestycji, budżetowania oraz elementów marketingu i reklamy.
Po zakończeniu warsztatu uczniowie będą lepiej rozumieć zasady funkcjonowania gospodarki, będą bardziej świadomi znaczenia odpowiedzialnych decyzji finansowych oraz zdobędą umiejętności, które mogą wykorzystać w codziennym życiu.
____________________________
Źródło grafiki: Midjourney.