Zarejestruj

Projekty »

Powołanie czy zawód? Jak być lekarzem, ratownikiem medycznym i pielęgniarką w XXI wieku.

:: Projekt UM296 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa
Forma prezentacji
prezentacja multimedialna, warsztat
Nauki i sztuki
nauki medyczne
Przedmioty
medycyna
Organizator
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Wydział Lekarski
Autorzy
dr Anna Bodajko-Grochowska (kierownik),
Emilia Kamizela, dr hab. Anna Bednarek, lek. Arkadiusz Jędrzejewski, Dominika Sowińska, Filip Pastuszuk, Agata Ogrodnik, mgr Angelika Kucharzyk, lek. Adrianna Serwin, Kasia Jabłońska, Wioletta Pasieczna
Terminy
Czas trwania projektu: 2 godz. (90 min.)
Edycja zakończona
Wtorek 2023-09-19 11:00 - 13:00
Brak wolnych miejsc

Miejsce realizacji: Collegium Pathologicum (2.02)
Adres: Lublin, ul. dra Kazimierza Jaczewskiego 8

Inne projekty w tym miejscu

Lekarz to zawód, który do niedawna cieszył się w społeczeństwie dużym zaufaniem. Z kolei pielęgniarka i ratownik medyczny wykonują pracę, która wiąże się z
coraz większym uznaniem społecznym. Wraz z postępem medycyny i rozwojem nauki rosną jednak wymagania odnośnie kompetencji w profesji lekarzy,
ratowników medycznych i pielęgniarek.

 

Przed młodymi osobami pragnącymi zdobyć wykształcenie medyczne pojawiają się liczne dylematy, w tym np. Jakie cechy i umiejętności przydają się na co
dzień w pracy lekarza, ratownika medycznego i pielęgniarki? Jak zrealizować marzenia o przyszłym zawodzie?
Jeśli dopiero rozpocząłeś studia na kierunku lekarskim, pielęgniarskim lub ratownictwie medycznym, albo już w następnym roku czeka Cię wybór dalszej
ścieżki edukacyjnej - ten projekt jest dla Ciebie!

 

Celem tej inicjatywy jest zapoznanie aktualnych i przyszłych studentów ze specyfiką zawodu lekarza, ratownika medycznego i pielęgniarki oraz przybliżenie
wymagań prowadzących do zdobycia tych zawodów w opinii studentów.

 

Studenci z kół naukowych oraz lekarze i pielęgniarki  przedstawią podstawowe informacje o zawodzie lekarza, ratownika medycznego i pielęgniarki oraz zaprezentują
test predyspozycji do w/w zawodów, w którym wskażą na potrzebę doskonalenia niektórych cech osobowych ważnych dla personelu medycznego. Następnie zademonstrują wybrane czynności z obszaru pracy lekarza, ratownika medycznego i pielęgniarki, tj. ocenę podstawowych parametrów życiowych człowieka, m.in. tętna, saturacji, ciepłoty ciała. Przedstawią zasady prowadzenia badania fizykalnego na podstawie osłuchiwania płuc, serca i jamy brzusznej oraz w miarę możliwości technikę wstrzyknięcia podskórnego i dożylnego (na fantomach).