Zarejestruj

Projekty »

Problemy społeczno-kulturowe we współczesnych grach komputerowych

Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt U255 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła ponadpodstawowa, studenci
Forma prezentacji
prezentacja multimedialna
Nauki i sztuki
nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o kulturze i religii
Przedmioty
etyka, filozofia, historia sztuki, technologia informacyjna, wiedza o kulturze, wiedza o społeczeństwie
Organizator
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Wydział Filologiczny
Autor
dr, prof. uczelni Radosław Bomba
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Piątek 2023-09-22 09:00 - 10:00
Wolne miejsca: 22
Idź do prezentacji on-line

Gry komputerowe są medium, które funkcjonuje w naszej kulturze już od blisko 50 lat. Wraz z rozwojem i popularyzacją tego fenomenu dochodzi także do coraz większego zróżnicowania tematyki gier. Obecnie gry nie tylko służą rozrywce, ale także mogą poruszać poważne problemy społeczno-kulturowe. W grach pojawiają się m.in. zagadnienia związane z ekologią, problematyką nierówności społecznych, autorytaryzmem, ofiarami wojen, chorobami, itp. Dodatkowo gry stają się także płaszczyzną licznych eksperymentów artystycznych. Dlatego też w swoim wystąpieniu chciałbym przybliżyć ten aspekt gier i zilustrować go wybranymi przykładami.

- - - - - - - - - 

Źródło zdjęcia: Rene z Pixabay.

  • Foto