Projekty »
Problemy społeczno-kulturowe we współczesnych grach komputerowych
Projekt realizowany w trybie zdalnym (ONLINE)
:: Projekt U (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Idź do prezentacji on-line |
Gry komputerowe są medium, które funkcjonuje w naszej kulturze już od blisko 50 lat. Wraz z rozwojem i popularyzacją tego fenomenu dochodzi także do coraz większego zróżnicowania tematyki gier. Obecnie gry nie tylko służą rozrywce, ale także mogą poruszać poważne problemy społeczno-kulturowe. W grach pojawiają się m.in. zagadnienia związane z ekologią, problematyką nierówności społecznych, autorytaryzmem, ofiarami wojen, chorobami, itp. Dodatkowo gry stają się także płaszczyzną licznych eksperymentów artystycznych. Dlatego też w swoim wystąpieniu chciałbym przybliżyć ten aspekt gier i zilustrować go wybranymi przykładami.
- - - - - - - - -