Projekty »
Przybij "żółwika" z Python'em
:: Projekt PL (Szczegóły) | |
Terminy |
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.) |
Miejsce realizacji: Wydział Matematyki i Informatyki Technicznej (116)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 38
Zwykle naukę programowania w dowolnym języku rozpoczyna się od wyświetlenia "Hello world" w konsoli. W języku Python korzystanie z modułu Turtle ewoluowało z języka programowania Logo, wynalezionego w 1966 roku przez Wally'ego Feurziga. Moduł ten został napisany przy użyciu biblioteki Tkinter i umożliwia pisanie programów wykorzystujących ideę grafiki żółwia. Pozwala on w prosty sposób pisać aplikacje graficzne i mieć przy tej okazji sporo radości. Pozwala na rysowanie kształtów, tworzenie prostych obrazków czy gier, dzięki czemu jest często wykorzystywana do nauki programowania. Dzięki temu możemy tworzyć również proste i bardziej złożone programy, wydając polecenia sterujące ruchem obiektu zwanego żółwiem. Za pomocą podejścia zorientowanego obiektowo możemy łatwo tworzyć imponujący zestaw grafiki i animacji.