Zarejestruj

Projekty »

Przybij "żółwika" z Python'em

:: Projekt PL122 (Szczegóły)
Adresaci
szkoła podstawowa - klasy V-VI (P5-6), szkoła podstawowa - klasy VII-VIII (P7-8), szkoła ponadpodstawowa
Dla niepełnosprawnych
niedosłyszących
Forma prezentacji
laboratorium, prezentacja multimedialna, warsztat
Nauki i sztuki
informatyka, matematyka
Przedmioty
informatyka, matematyka
Organizator
Politechnika Lubelska
Wydział Podstaw Techniki
Autorzy
mgr inż. Jacek Zaburko (kierownik),
dr inż. Joanna Szulżyk-Cieplak, mgr inż. Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk, mgr inż. Magda Wlazło, mgr inż. Arkadiusz Urzędowski
Terminy
Czas trwania projektu: 1 godz. (45 min.)
Edycja zakończona
Poniedziałek 2023-09-18 12:00 - 13:00
Wolne miejsca: 20

Miejsce realizacji: Wydział Podstaw Techniki (116)
Adres: Lublin, ul. Nadbystrzycka 38

Inne projekty w tym miejscu

Zwykle naukę programowania w dowolnym języku rozpoczyna się od wyświetlenia "Hello world" w konsoli. W języku Python korzystanie z modułu Turtle ewoluowało z języka programowania Logo, wynalezionego w 1966 roku przez Wally'ego Feurziga. Moduł ten został napisany przy użyciu biblioteki Tkinter i umożliwia pisanie programów wykorzystujących ideę grafiki żółwia. Pozwala on w prosty sposób pisać aplikacje graficzne i mieć przy tej okazji sporo radości. Pozwala na rysowanie kształtów, tworzenie prostych obrazków czy gier, dzięki czemu jest często wykorzystywana do nauki programowania. Dzięki temu możemy tworzyć również proste i bardziej złożone programy, wydając polecenia sterujące ruchem obiektu zwanego żółwiem. Za pomocą podejścia zorientowanego obiektowo możemy łatwo tworzyć imponujący zestaw grafiki i animacji.

  • Foto