Projekty »
Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego i ochrona ich klientów sprawowana przez Rzecznika Finansowego oraz inne organy administracji publicznej
:: Projekt U (Szczegóły) | |
Początek |
Piątek 2023-09-22 16:00 Edycja zakończona |
Piątek 2023-09-22 17:00 Edycja zakończona |
Idź do prezentacji on-line |
Projekt pn. Rozpatrywanie reklamacji przez podmioty rynku finansowego i ochrona ich klientów sprawowana przez Rzecznika Finansowego oraz inne organy administracji publicznej to połączenie warsztatów w formie praktycznej z krótkim omówieniem najważniejszych praw i obowiązków przysługujących klientom podmiotów rynku finansowego. Ponadto zostaną przedstawione obowiązki spoczywające na podmiotach rynku finansowego, np. bankach, zakładach ubezpieczeń lub instytucjach płatniczych, w zakresie rozpatrywania reklamacji klientów. Oprócz tego analizie zostaną poddane regulacje zapewniające ochronę klientom podmiotów rynku finansowego, w tym przede wszystkim kompetencje Rzecznika Finansowego w odniesieniu do wierzycieli banków, zakładów ubezpieczeń i innych podmiotów, o których mowa. Szczególna uwaga zostanie poświęcona sposobom ochrony osób poszkodowanych przez podmioty rynku finansowego, np. kredytobiorców czy obligatariuszy.
Projekt ma za zadanie z jednej strony uporządkować prawa i obowiązki podmiotów rynku finansowego, co pozwoli na uzyskanie informacji o sposobach, z jakich można skorzystać w celu ochrony swoich praw.
Przede wszystkim jednak w ramach projektu odbędą się warsztaty pozwalające na opracowanie reklamacji do podmiotu rynku finansowego (np. banku) oraz wniosku o podjęcie interwencji do Rzecznika Finansowego.
Zajęcia będą składały się z:
- krótkiego wykładu (ok. 45 minut);
- części warsztatowej o charakterze praktycznym (ok. 45 minut).
- - - - - - - - -
Źródło zdjęcia: archiwum własne.